WOW....BIAR BETUL APA YANG AKU NAMPAK NI......

WOW....BIAR BETUL APA YANG AKU NAMPAK NI......

Loading...
Seorang Fotografer Indonesia Telah 'mengkloning' Dirinya Puluhan Kali


Seorang jurugambar Indonesia telah 'mengkloning' dirinya puluhan kali dalam siri gambar montase yang rumit. Ari Mahardika (31) menyusun watak dirinya dalam saiz mini seperti dalam kehidupan nyata.
"Saya ingin menceritakan sebuah cerita dan bermain dengan rasa dalam bentuk karya seni saya," ujar Ari Mahardika seperti yang dilansir dari web.orange.co.uk.

Menurut Ari, dirinya menghabiskan masa semingggu untuk memikirkan reka bentuk masing-masing tiap karakter, lalu mengambil gambar dalam masa beberapa jam dan mengedit gambar-gambar tersebut.
"Montase saya adalah seperti campuran dari fikiran dan saya mengungkapkannya dalam bentuk pecahan dari saya," terangnya.

Dalam beberapa foto tersebut, Ari kelihatan sedang berbincang dengan dirinya dalam bentuk yang kecil. Ari mendedahkan bahawa gambar tersebut menceritakan bagaimana kita kadang-kadang melakukan perbualan dengan diri kita sendiri dalam kepala kita.

"Di sisi lain anda boleh melihat saya bermain-main dan bersenang-senang dengan diri saya sendiri ini mencerminkan fikiran lucu yang saya gunakan untuk menghibur diri saat saya bosan atau lelah," jelas Ari yang sudah menggeluti fotografi selama 10 tahun ini.

Ari menambah, kepuasannya dalam membuat trik gambarnya adalah bagaimana membuat gambar yang dihasilkan bisa terlihat sangat nyata.




sumber: http://ujung-bumi.blogspot.com/2010/08/seorang-fotografer-indonesia-telah.html

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini