MULUT AKU MASIN SANGAT KE?

Ikan-ikan di laut akan beristighfar untuk orang yang berpuasa sehingga mereka berbuka, tapi kita hanya mampu beristigfar melihat orang berbuka puasa membazir ikan ikan bakar di meja meja.
Hhhmmm....kesian ngan orang-orang yang negara mereka dilanda kebuluran tahap kronik.
Dan...bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah daripada bau kasturi, tak tahu?hhhmmm...aku bagitaulah ni...
Sori...pepagi aku dah membebel,hati masih lagi sakit,malam tadi balik dari Kota Tinggi,umah dimasuki orang!!!...yang hilang beskal Aiman dan mesin rumput hubby..malaun manalah yang nyer keje..
Berdetak dlm hati...aku rasa aku tahu sape yang ambik,dah lama dah syak,tapi buktinya je x de,bukan orng jauh pun...selang 2,3 buah umah je..
Dan hasil sakit hati,marah,geram...aku sumpah depan anak2,aku kata...mintak2 yang curi tu...eksiden malam ni...kalo boleh sampai mampus...terdiam anak2...orng lain bulan pose buat amal ibadah,diorng buat maksiat.
10 min lepas aku lafazkan tu,hubby balik dari balai,gitau....kat depan simpang umah ada oang eksiden,moto ngan moto...salah sorang nya jatuh terlentang x bergerak2..oarang ramai dah bawak sepital dah pun,dan aku tertanya2....parah ke dia...dan yang lebih buat aku dan anak2 terkejut...mmg orng tu lah yang aku syak selama ni...
Semua anak2 melihat aku ...tergamam...aku???....sikit pun tak tergamam!!!
Sesungguhnya Allah membebaskan hamba hamba dari api neraka pada setiap malam pada bulan Ramadhan, manakala korang pula membebaskan letupan letupan dari bunga api dan mercun pada setiap malam bulan ramadhan.Memang aku cukup anti ngan pembuat2 maksiat dibulan mulia ini....

Ulasan

  1. huhu sebaeknye jgn doa buruk2 mcm tu..=)

    BalasPadam
  2. sabar ye...bnda yg dia dia curi tu sbnrnya milik Allah jugak....tak baik doakan yg buruk....apepun selamat berpuasa k...jan marah2x lgi..

    BalasPadam
  3. doa org teraniaya....

    makbul...


    doakan sya jadi jutawan ye akak! hehehe ^_^

    BalasPadam
  4. owh...len kali kena beringat ler...tapi bila tgh marah mcm2 leh jadi kan??

    BalasPadam
  5. bulan ramadhan bulan mustajab tuk berdoa..

    BalasPadam
  6. doa org terinaya kan Allah s.w.t makbulkan...

    BalasPadam
  7. insyallah...mudah2an Kaizen

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Ketika Bini hamil... Suami Pulak Curang