MISTERI BATU SUNGAI

MISTERI BATU SUNGAI

Loading...
                     Inilah kuarters guru tempat aku tinggal dulu(SMK TAMBUNAN,SABAH)

Dulu aku tinggal di pendalaman negeri Sabah.Rumah flat(kuarters guru),tingkat 4.
Rumah tu ada 3 bilik,salah satunya keck sedikit,sesuai utk orang bujang,dan aku jadikan bilik tu utk isi baju2 jew,ada cermin solek,katil bujang.

Baru kawen..biasalah hanya berdua jew,bila malam hubby selalu gi main tenis ngan member dia,dan aku hanya tinggal sorang2 je,mulanya mmg x de rasa pape pun,dan mulalah beberapa malam selepas itu,bila hubby x de,aku selalu tedengar bunyi mcm orng berjalan,meja/kerusi diseret...seolah2 mcm ada orang...ye...semua bunyi itu hanya dibilik kecil itu.

Ok..sebelum tu aku nak citer...aku ngan hubby suka gi sungai kat tempat aku,maklum sungainya cantik,airnya jernih dan sejuk, air gunung katakan,dan hobi aku suka mengumpul batu2 sungai yang cantik,juga ranting2 kayu yang bercorak unik gitu.Dan semua batu2 itu akan ku buat sebagai sendal pintu bilik..

Tu citer pasal batu sungai...

ada satu hari tu,mak sedara pada sorang cikgu ni,tinggal kat kuarters ni gak,dtg dr Johor..

Yang anehnya bila dia jalan2 kat umah aku,masuk je dlm umah,mata dia terus tertumpu pada bilik kecik tu...tak berkelip2 dia pandang,memang aku cuak giler,sape tak cuak kan?

Dia cakap..dia suruh aku hantar balik batu sungai yang aku ambil utk sendal pintu tu,tapi batunya hanya yang kat bilik tu jew,katanya lagi..tuan batu sungai tu marah betul,ambik tanpa izin...terkedu kami laki bini.

Tanpa banyak soal,kami hantar balik semua batu yang diambil tu kat tempat asal dia,sejak tu tak ada lagi bermacam-,macam bunyi yang aneh kedengaran dan hingga hari ini aku dah tak de lagi hobi ngumpul bende yang bukan-bukan tu.....takuttttt...

        kat belakang kuarters guru tu ada Rumah Anak Yatim...tempat hubby selalu main tenis.

Sehingga sekarang bila nampak batu sungai terutama sungai2 yg terletak dalam hutan lipur...hati semacam serik nak kutip batu2 tu lagi...bimabang andai ada 'sesuatu'yang ikut balik umah...

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Salam ziarah,

    Rumah auntie pun ada juga batu2 sungai tapi so far so good, tak ada pelik2 berlaku

    BalasPadam
  2. @Nanie@NMS
    alhamdulillah kalau x de apa2,tapi masa tu saya kutip batu2 sungai tu dalam kawasan hutan pendalaman...tahu je la,kat Sabah tu mmg banyak hutan...sungainya juga cantik..banyak air terjun

    BalasPadam

jerit kat sini