ISU MURTAD MAKIN PARAH?

ISU MURTAD MAKIN PARAH?

Loading...
Sejak kebelakangan ini M'sia makin murah dengan isu murtad,tapi seandainya dilihat sejarahnya isu murtad ni memang dah lama berlaku.Dalam sejarah lampau, kes Natrah, seorang wanita Belanda yang memeluk Islam dan berkahwin dengan Mansor Adabi telah dipaksa oleh ibu bapanya keluar dari Islam (Murtad) dan menggunakan mahkamah British di Singapura untuk dibawa balik ke Belanda.
Akak juga ada terjumpa satu artikel ni disebuah laman web..baca,renung dan pikirkan...betapa parahnya isu yang melanda umat2 Islam dinegara kita sekarang.

"Cerita tentang murtad ini memang dah wujud sejak dulu lagi...memang menyeramkam.Lily tau tak sewaktu happy masih disekolah menengah happy dan teman baik
pulang dari sekolah..kami memang selalu mesti lalu diluar church tiba2 datang satu Catholic ni bertanyakan sama ada kita ingin memeluk agama Christian....ganjaran nya mereka akan beri kita wang yg banyak...waktu tu kan masih budak yg kita tau marah dia dan terus lari...bodoh kan waktu tu yg pegi lari kenapa?
Maaf cakap lah Lily,teman persekolahan happy ada yg telah memeluk agama Christian...kesian kan tak tau kenapa boleh jadi begitu?
Pernah juga ada satu teman ditempat kerja dulu menukar agama Islam kepada agama lain kerana dipermainkan oleh kekasih nya...dalam masa hati nya terluka tiba2 bertemu dengan lelaki berbangsa tionghua lalu dia kahwin dan terus membuang agama Islam....
Bukan niat happy nak mengaibkan orang tapi itu lah kenyataan nya tapi kasihan...pada mereka sekarang tak tau cerita mereka bagaimana pula?
Ditempat rumah lama happy didaerah Queenstown pun selalu didatangi orang church yg bertanyakan untuk memeluk agama mereka"
ditulis oleh happy go lucky

Masih ingat kah lagi kisa Lina Joy yang murtad dulu..

AZLINA JAILANI @ LINA JOY?

Nama asal: Azlina Jailani, pernah memohon pada tahun 1997 untuk ditukar kepada Azlina Lelani tetapi ditolak sebab beralasan telah tukar agama Kristian.

Permohonan kedua untuk tukar kepada Lina Joy pada 1999 tanpa menyatakan sebab pertukaran kepada agama Kristian telah diluluskan, dengan Kad Pengenalan Baru tertera perkataan Agama Islam.

Ayah bernama Jailani bin Shariff dan ibu bernama Kalthum binti Omar, keduanya beragama Islam dan mengamalkan hidup sebagai Muslim.

Berwajah typical Malay, berbangsa Melayu keturunan Jawa, berumur 42 tahun.
Mengisytiharkan tidak pernah mempraktikkan Islam sejak lahir, beragama Kristian sepenuhnya sejak tahun 1990, mempunyai sijil Baptis yang dikeluarkan pada 11-May-1998, dan pada tahun 2000 menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan seorang India Kristian, dan meminta untuk didaftarkan perkahwinan tersebut untuk mengesahkan perkahwinan beliau.

Telah beberapa kali dipanggil dan dinasihatkan oleh Majlis Agama berkenaan kemurtadan beliau, tetapi beliau mempertahankan yang pilihan keluar dari Islam adalah kehendak sendiri dan telah dimaklumkan pada kedua ibu bapa.

Bekerja di ProQuest di Taipan, Subang Jaya.menetap di Taman Dato’ Tan Yeiw Lai, Kuala Lumpur

Amat-amat menyedihkan...

Dan ini adalah e-mail dari lily mawar:

Tahun lepas lily dpt Email dr kwn yg pergi keSurabaya. Mereka sempat ambil gambar org kat sana solat. Mereka terperanjat tengok cara dia org rukuk. Semasa rukuk tangan dia org buat CROSS. Mcm mana tu.... Dia org ni Islam ke Christian. Anehnya ada Imam kat depan.
Subhanallah...

Dan ingatlah wahai umat Muhammad
Daripada Ibn Mas`ud dan `Aisyah, Nabi s.a.w. bersabda: Tidak halal darah seseorang muslim selain daripada tiga sebab: berzina selepas menjadi muhsan, membunuh orang lain tanpa hak dan mengasingkan diri dari jemaah serta meninggalkan agama (murtad).

(Riwayat al-Bukhari, Muslim, Abu Dawud dll)

"Sesiapa yang menukar agamanya (murtad), maka hendaklah ianya dibunuh"

(Riwayat al-Bukhari dan Abu Dawud)

semoga Allah menguatkan hati dan iman seluruh orang islam walau dimana pun kita berada. Amin..





Catat Ulasan

0 Ulasan