BONEKA RATU ELIZABETH II DILELONG!!!!!

London - Pengeluar boneka porselen ternama pernah ditolak penolakan dari Kerajaan Inggeris, saat minta izin untuk membuat boneka Ratu Inggeris Elizabeth II. Apa alasannya?
Pihak kerajaan, sebagaimana diberitakan Daily Mail, menolak kerana boneka Elizabeth kecil itu dianggap terlalu chubby atau tembem. Hasilnya, syarikat Schoenau dan Hoffmeister dari Jerman hanya membuat beberapa boneka Elizabeth, sebelum pengeluaran dihentikan

Satu boneka diselamatkan dan kini dipamerkan, sebelum dilelong tahun depan. Pemiliknya adalah seorang peniaga barang antik asal Cambridge, Christopher Raimer. Ia membeli boneka tersebut pada 1970-an, saat sedang ada pameran.

"Boneka ini belum pernah saya lihat. Saya membelinya dari seorang wanita yang memilikinya dari 1920-an, saat baru dibuat, "tutur lelaki berusia 65 tahun itu.

Pemilik awalnya menyatakan, keluarga kerajaan tak merasa boneka itu cukup cantik. Masalah utamanya, kerana lemak bayi, terutama lengannya yang kelihatan chubby. Raimer pun senang, merasa mendapatkan barang yang luar biasa antik.

"Keadaan sempurna dan kasut kulitnya masih kelihatan seperti baru. Mungkin boleh laku 1,500 poundsterling, harga yang hebat. Mungkin harganya boleh naik tahun depan, kerana ratu akan merayakan Diamond Jubilee, "harapnya.

http://www.beritaunik.info

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Ketika Bini hamil... Suami Pulak Curang