ALAMAK....AKU LUM PEKENA AIR NI LAGI SEMPENA RAMADHAN

ALAMAK....AKU LUM PEKENA AIR NI LAGI SEMPENA RAMADHAN

Loading...
Alahai....hai air
Kenapalah ko muncul time dah petang2 hari cenggini
Muncul lak kat wall FB aku..
Hujan lebat giler petang ni,nak redah Bazar..
aku tak sanggup...sejukkkk..
tak pe la...
aku share resepi pun kira dah ok dah...

Laicikang(pic dari gugel je ni)

Minuman yang selalu dijual di pasar Ramadhan. Ikut selera tekak dan juga stok yg ada di dapur. Cuma 3 bahan jadi trademark iaitu katirah @ getah anggur, buah kembang semangkuk dan biji selasih. Bahan2 ni ada dijual di kedai runcit india.
om....gi carik...kiter pakat buat je la..

Bahan-bahan ( 1 jug @ 1.5liter. Bahan bertanda # tu kira optional. )

Air gula atau air gula sirap - ikut manis
Sedikit agar2 berwarna - ikut suka nk kaler apa
# Barli rebus
# Biji sago besar, rebus dan warnakan
# Buah kabung / nau
# Buah laici dlm tin
# Sedikit isi cendol
# Sedikit cincau
1 sb katirah - rendam 3~5 jam
2 sb biji selasih - rendam 5 min
5 biji buah kembang semangkuk - rendam 3~5 jam, buang kulit ari dan biji

Cara-cara

Campurkan semua bahan, rasa manisnya. Semasa menghidang, letak beberapa ketul ais.
Siaapppp !!

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. freaky pun masih x minum laicikang

    BalasPadam
  2. esok terpaksa gi carilah nampaknya Freaky...bukan apa takut kempunan...:)

    BalasPadam

jerit kat sini