Ingat Manohara???....Dia dah kurus....

Ingat Manohara???....Dia dah kurus....

Loading...
Turun 14 Kg, Manohara Langsing

Manohara (Gambar: Fitri / okezone)


ADA yang berbeza dari Manohara Odelia Pinot. Tubuh gempalnya kini berubah langsing, terutama sejak dua tahun lalu kembali ke Indonesia. Wanita yang akrab disapa Mano ini mengakui bila banyak teman-temannya yang berkomentar dengan tubuhnya yang kini jauh lebih ramping. Namun sayang, komen yang datang selalu mengaitkannya dengan diet cepat alias yo yo diet. "Banyak yang pas ketemu, tanda tanya, 'Diet apa? Minum obat apa? '.
Aku sendiri ambil jalan sukan. Turunnya perlahan dan perlahan, tapi enggak yo yo dan sihat, "tuturnya kepada okezone usai pergelaran highend "The Masterpiece" di Ballroom Ritz Carlton Hotel, Kuala Lumpur, Isnin (25/7/2011) malam. "Aku turun enggak drastik ya, perlu waktu dua tahun. Setahun lalu aku enggak sebanyak pas baru datang, tapi belum sekecil ini juga, "tambahnya yang cantik dengan kebaya Anne Avantie. Hasilnya, berat badan Mano turun 14 kg, dari awalnya 68 kg.
Sukan menjadi sarana wanita 19 tahun ini untuk merampingkan tubuhnya seperti sekarang. "Nge- gym, setiap hari kecuali Ahad, tapi sekarang agak dikurangkan, kerana aku lagi syuting stripping. Kalau emang enggak ada waktu, 30 minit saja. Kerana dari tahun kemarin, bosan juga nge- gym , biasanya di- combine sama thai boxing , berenang, pilates, "kata pemilik berat dan tinggi 54kg/171cm ini.
Janda Tengku Muhammad Fakhry ini mengaku tidak mahu kaedah diet segera yang semakin banyak ditawarkan. "Aku lihat teman-teman ada yang suntik atau apa, mereka kurus, tapi badannya kelihatan lemes dan mood -nya swing. Setelah setop treatment, badannya balik lagi. Aku enggak mahu, "ujarnya ditemani sang ibunda. Meski porsi sukan Mano terbilang keras, tidak demikian halnya dengan porsi makan. Mano mengatakan doyan makan, makanan kaya lemak sekalipun, seperti masakan khas Padang, kesukaannya. "Sebenarnya, berat badan lama enggak turun gara-gara aku enggak boleh jaga makan. Aku suka banget makanan Indonesia, apalagi Padang; nasi padang sama rendang. Kalau diet mungkin enggak, makanya aku imbangi dengan sukan, "tudung.

p/s hhhmmm...aku ni bila nak kurus???

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Cantiklah dia... Tidak bekerja office hour mestilah banyak masa nak bergym/sukan/dsb. Cuba macam kita ni. Sehari suntuk dlm office, balik rumah ada kerja lain. Paling lama boleh berjoging/gym sejam :)

    BalasPadam
  2. pe2 amalkn diet seimbang..

    jom join contest saya esok:P

    28-30/7

    BalasPadam

jerit kat sini