HILANGKAH STRESS KALAU KERJA KAT OPIS MACAM NI?

HILANGKAH STRESS KALAU KERJA KAT OPIS MACAM NI?

Loading...
Inilah Tempat Terkeren Untuk Bekerja yang Pernah Ada di Dunia

Bekerja tidak akan mudah bosan jika bekerja layaknya di atas kapal raksasa / Dailymail



PITTSBURGH -
George M. Davison, seorang Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas sebuah syarikat pemaju produk yang dinamakan Davison di Pittsburgh, Pennyslvania merancang tempat kerja para pekerja menjadi seperti taman permainan raksasa demi memudahkan para pekerjanya mencetuskan idea-idea kreatif. Di atas lahan seluas 6967,7 meter persegi, berdiri sebuah bangunan yang dinamakan Inventionland yang dibina pada tahun 2006.
Sesuai namanya, Inventionland (Pulau Kejuruteraan), di dalamnya terdapat aneka ruang kerja dengan pelbagai bentuk rekaan benda-benda dengan saiz raksasa yang disertai warna-warna cerah, sehingga seperti tempat permainan kanak-kanak. Di dalam Inventionland terdapat sebuah perahu layar raksasa yang tentunya merupakan ruang kerja bagi kakitangan Divison. Selain perahu layar raksasa, ada juga sebuah bilik di dalam kasut gergasi, di dalam sebuah rumah pohon, atau cupcakes raksasa. Bahkan terdapat pula air terjuan buatan yang sengaja dibuat untuk menyembunyikan sebuah bilik yang mengandungi dokumentasi rahsia.
Sebagaimana dikutip Dailymail , Jumat (8/7/2011), dengan motto syarikat "Dare to Invent", syarikat Davison yang ditubuhkan pada tahun 1989 ini hanya mempunyai 250 kakitangan, namun setiap tahun mampu menghasilkan 2.500 penemuan-penemuan baru yang dibangunkan menjadi sebuah produk inovatif yang dijual di syarikat-syarikat francais ternama seperti Wal-Mart, FAO Schwartz, ACE Hardware dan banyak tanda besar yang lain.

Sumber:Jagad Unik

Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini