Kenapa perempuan cantik tapi tak berlaki?

Kenapa perempuan cantik tapi tak berlaki?

Loading...
1- sebab mereka terlalu cantek lelaki pon takut nak dekat, sekadar kacao-kacao tapi takut nak memiliki wanita tersebut sebab terlampau cantek dan rasa rendah diri sebab tak hensem atau biasa-biasa, dan lelaki beranggapan perempuan cantek ini mesti memilih yang sama taraf dengannya.

2- lelaki beranggapan perempuan cantek ini high maintenance. semua perlu dijaga untuk kekal cantek, set krim wajah yang mahal, set pejanggaan rambut, set wangi-wangian, alat make-up, pakaian yang cantek-cantek dan mahal-mahal. jadi lelaki rasa tak mampu dan lebih rela tak memiliki perempuan itu.

3- lelaki beranggapan perempuan yang sangat cantek mesti dah ade pakwe/bf/suami/ sebab mesti beranggapan mustahillah kalau perempuan yang cantek tak de bf atau apa-apa panggilannya. bak kata dalam cerita P ramli sekali petik sepuloh yang datang taw.

4- lelaki beranggapan perempuan yang sangat cantek ini mempunyai ramai peminat, dan lelaki tak suka kekasihnya digilai oleh ramai orang. oleh yang demikian lelaki biasa-biasa tidak mahu mengambil risiko. pesanan untuk wanita kalau ade mana-mana lelaki yang minat anda jangan sesekali beritahu kepada si dia.

5- perempuan yang cantek ini sendiri yang terlalu memilih, sebab dia cantek maka dia beranggapan orang yang sama padan juga perlu bersama-sama dengan nya. kalau lelaki biasa-biasa jangan harap melainkan poket penuh.oleh itu, si cantik tidak lah berjumpa lagi dengan jejaka impiannya dan terus membujang sehinggalah ketemu prince charming.

6- atau juga si cantek ini terlalu banyak pilihan sehingga tidak tahu nak pilih mana satu. disebabkan terlalu cantek maka terlalu banyak la lelaki yang meminati si dia. sebagai contoh dua lelaki yang telah ditapis oleh si cantek dari banyak-banyak terpaksa ditolak kedua-duanya kerana tidak mahu mengecilkan hati mana-mana pihak. akhirnya teruslah single kehidupannya.

7- sebab mereka cantek maka mereka rasa mereka perlu jual mahal, kalau tak jatuhlah standard. jual mahal ini perlu dengan sangat tinggi nya. kalao tiada usaha yang kuat untuk mendapatkan si cantek dan hanya sekadar melepaskan batuk di tangga jangan harap la si cantek nak layan. proses untuk mendapatkan si sangat cantek agak susah dari perempuan biasa-biasa.

8- pandangan dan persepsi sukar didekati juga punca kenapa mereka masih single. apatah lagi hendak kan si gadis lagi la susah. sedangkan sebenarnya mereka juga sama dengan yang lain ingin bersosial, beramah mesra dan lain-lain. wajah mereka yang mungkin tidak mesra, berlagak, sombong dan reaksi wajah yang agak garang menyebabkan pandangan lelaki bahawa perempuan itu sukar untuk didekati. (macam sama ngan no 1 je)

9- sebab yang lain perempuan cantek ini serik untuk dikecewakan. jadi si cantek tidak mahu melibatkan diri dalam percintaan dan hanya mengharapkan insan yang betol-betol mencintainya dan bukannya untuk hanya mengambil kesempatan dan suka-suka. hanya lelaki yang sabar meraih cintanya dan konsisten dalam memikat si cantek sahaja akan berjaya memiliki si cantek dan melembutkan hati si cantek untuk menerima kehadiran seorang lelaki dalam dirinya.

10- lebih parah lagi untuk si cantek yang bekerjaya kerana makin takutlah si lelaki untuk mendekati si cantik melainkan yang sama taraf. dan akhirnya anak dara tua la si cantek kalau tak ketemu juga insan yang di cari.

11- perempuan cantek single dan masih belom berpunya mungkin juga kerana pendiriannya yang tidak mahu couple, kerana si cantek sebenarnya seorang yang menurut hukum agama dan seorang wanita solehah sebenarnya. hatinya berusaha keras mengelak sebarang bentuk perkara yang menghampiri zina. mungkin di luar pemakaiannya agak stylo dan fashionable tapi jaoh di sudut hati si cantek hendak menyerahkan segalanya pada yang hak iaitu suaminya. dan terang tang tang si cantek yang berjubah masih single sebab alim doe.

12- akhir sekali si cantek itu single sampai sekarang yang bermaksud tidak mempunyai bf kerana si cantek itu lesbian. lesbian terok-terok.

p/s...er..aku copy paste jer nih..

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. aku ingat lah perempuan cantik ni ok gak kalau sudi jadikan aku suami mereka..janji mereka kawin..aku rela aje.....
    tapi masalahnya juga kawin bini cantik ni...nanti ada yg mengorat......ni masalahnya....
    tapi apa-apa pun kalau cantik muka ..hati busuk..x jadi juga...biar le yang aku ada sekarang ni ..cantik dimata dan baik dihati ...muahhhhhhhhhhhhhhh muahhhhhhh

    BalasPadam
  2. Anjang...orng jantan ni..tak kiralah jantan macho ke,jantan haprak ke,jantan lum akil baligh ke...mmg jauh disudut hati kecil mereka ada memasang niat kalo tak sebesar gajah sekalipun...mesti nak pasang lagi satu..nak2 kalo yg cantik rupawan dan menawan cam CT dan Rozita che wan...mmm....umpama kucing nampak ikan..tak dpt makan pun,hidu pun jadilahhh...tak gitu????!!!!!

    BalasPadam

jerit kat sini