Terkini ►

Benarkah Manusia Boleh Berdialog Dengan Roh?

INILAH tema yang kerap kali menimbulkan kontroversi di kalangan umat Islam. Bahkan, di kalangan para ahli agama sendiri, tidak ada kata sepakat soal ini. Terkecuali di kalangan para sufi, dialog dengan roh yang telah meninggal adalah suatu yang harus atau tidak mustahil. Yang boleh melakukannya, tentu saja, adalah orang-orang yang dekat dengan Allah dari segi ketakwaannya. Ibnu Qayyim Al-Jauziyah berkata, “Roh orang-orang yang masih hidup boleh bertemu dengan roh orang-orang yang sudah meninggal dunia, sebagaimana roh di antara orang-orang yang hidup juga boleh saling bertemu.”
P/S..masih menjadi tanda tanya bagi aku..benarkah ianya terjadi pd kenalan aku 2 hari yg lepas..katanya roh seseorang yang telah meninggal secara tragik telah dtg bertemunya..
Mmmm...perlukah dia menolong mangsa tersebut..susah nak percaya tapiii.....

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dengan judul Benarkah Manusia Boleh Berdialog Dengan Roh?. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/2011/04/benarkah-manusia-boleh-berdialog-dengan.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Kak Tie - 16 Apr 2011

Belum ada komentar untuk "Benarkah Manusia Boleh Berdialog Dengan Roh?"

Post a Comment

jerit kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Terbaru