Ayu ...Pengantin Kanak-kanak 11 Tahun Dan Keluarga Lari Dari Rumah

Ayu ...Pengantin Kanak-kanak 11 Tahun Dan Keluarga Lari Dari Rumah

Loading...
Ayu ...Pengantin Kanak-kanak 11 Tahun Dan Keluarga Lari Dari Rumah

Beberapa hari yang lalu, berita tentang seorang kanak-kanak perempuan, Ayu, 11, menjadi pengantin kepada seorang peraih getah yang berumur 41 tahun telah tular dan menjadi kontroversi di seluruh media sosial.


Gambar kanak-kanak perempuan 11 tahun bersalam dengan suaminya Sumber: http://www.kosmo.com.my


Peraih getah itu difahamkan telah mempunyai dua orang isteri serta enam orang anak. Ada juga yang melabelkan kes ini sebagai kes paedhophile.

 Namun, Ayu membuat pengakuan bahawa dia dan suaminya sangat menyayangi di antara satu sama lain dan menegaskan bahawa suaminya itu merupakan seorang lelaki yang sangat baik.

                         pengantin
Ayu dan suaminya mengakui bahawa mereka sangat menyayangi di antara satu sama lain Sumber: http://www.kosmo.com.my


Ramai pihak yang mengecam perkahwinan tersebut dengan alasan kanak-kanak tersebut masih di bawah umur. Ada juga sumber yang mengatakan bahawa lelaki tersebut tidak bertanggungjawab kepada keluarganya yang telah sedia ada sebelum ini.

Terkini, rumah yang didiami oleh pengantin kanak-kanak tersebut bersama keluarganya di Gua Musang dikatakan sudah tidak berpenghuni.

                        pengantin
Pemeriksaan kesihatan gagal dilakukan kerana rumah kanak-kanak tersebut didapati tidak berpenghuni. Sumber: www.themalaysianinsight.com


Berita ini diketahui sebaik sahaja tiga pegawai kesihatan wanita datang untuk membuat pemeriksaan ke atas kanak-kanak tersebut dan mendapati rumah tersebut sudah pun tidak berpenghuni pagi tadi.

Keraguan juga mula timbul apabila keadaan rumah dilihat ditinggalkan dalam keadaan yang tergesa-gesa dan sepertinya tidak dirancang. Beberapa helai pakaian yang masih berjemur di luar rumah didapati tidak berangkat dan dibiarkan begitu sahaja.

Jiran kanak-kanak tersebut memberitahu The Malaysia Insight, bahawa tiada apa-apa yang serius berlaku kerana ibu kepada pengantin kanak-kanak tersebut telah membawanya pulang ke Thailand semalam atas urusan pembaharuan passport.

Hal ini menimbulkan keraguan kepada banyak pihak. Ketua Polis Gua Musang, Supt Muhd Taufik Maidin, mengesahkan bahawa ibu pengantin kanak-kanak berkenaan langsung tidak memaklumkan kepadanya tentang perjalanan pulang ke Thailand itu.

“Perkara ini akan terus disiasat dari masa ke semasa untuk memastikan kanak-kanak tersebut terus berada dalam keadaan selamat”, katanya.

Catat Ulasan

0 Ulasan