TERKINI:Elyana Sudah Tidak Boleh Bergerak Hidap Kanser Tahap Empat

TERKINI:Elyana Sudah Tidak Boleh Bergerak Hidap Kanser Tahap Empat

Loading...
Saya Tidak Boleh Melawan Buat Selamanya – Elyana
TERKINI:Elyana Sudah Tidak Boleh Bergerak Hidap Kanser Tahap Empat


Luahan Elyana di InstaStory dipercayai berhubung penyakit yang sedang dihidapinya sekarang.
SENTIASA tampil dengan senyuman dan ceria, luahan beremosi yang dikongsi penyanyi Elyana menerusi InstaStory miliknya pada malam Selasa lalu sedikit sebanyak memberi gambaran tentang perasaan sebenarnya menentang penyakit barah dihidapinya.

Elyana menerusi beberapa perkongsian menggambarkan bukan mudah untuk dirinya melawan penyakitnya dan memberitahu dirinya tidak berada dalam keadaan baik.

Selain itu, bekas peserta program Gegar Vaganza musim keempat itu juga memberitahu sudah letih sering berada dalam keadaan sakit setiap masa.

“Saya takut kerana sedar saya tidak boleh melawan buat selamanya.

Antara luahan Elyana.

“Secara perlahan-lahan saya berputus asa,” antara beberapa lagi perkongsian Elyana di InstaStory di Instagram.

Terdahulu, Elyana mengejutkan peminatnya apabila mengumumkan dia menghidap kanser tahap empat ketika membuat ucapan selepas tersingkir daripada meneruskan pertandingan program Gegar Vaganza.

Elyana berkata, dia disahkan menghidap kanser limfoma sejak tujuh tahun lalu.


‘Doktor pernah kata saya boleh hidup setahun lagi’

Penyanyi Elyana mendedahkan menghidap kanser limfoma atau kelenjar tahap empat ketika diumumkan tersingkir daripada musim keempat Gegar Vaganza keempat (GV4), malam tadi.

Elyana memberitahu dia disahkan menghidap kanser tahap kedua sejurus selepas melahirkan cahaya mata sulung, Cinta Sumayyah, kira-kira tujuh tahun lalu.

“Saya tidak mahu menyembunyikan apa-apa daripada peminat, oleh itu secara spontan saya membuat pengumuman mengenai kanser yang saya hidapi.
“Sudah tujuh tahun saya berjuang dengan kanser Limfoma dan sekarang hanya mampu berdoa kepada Allah selepas puas berikhtiar.

“Ada satu ketikanya, saya menghilangkan diri kerana berubat, namun kos perubatan kimoterapi memakan sejumlah wang yang besar. Jadi saya memilih untuk menggunakan alternatif lain,” katanya kepada BH Online.

Elyana berkongsi, dia turut fobia untuk tidur pada sebelah malam kerana takut tidak dapat berjumpa dengan anaknya lagi.

Malah, Elyana turut mengingatkan anak perempuannya mengenai kanser yang dihidapinya hampir setiap hari.
Sila tonton video:


“Saya fobia hendak tidur malam kerana takut tidak dapat melihat dan berjumpa dengan anak saya lagi. Itu saja ketakutan saya hampir setiap hari,” kata Elyana.
Dia turut memberitahu, kehilangannya dalam radar dunia seni kerana menjalani rawatan dan berada dalam keadaan lemah.
“Saya tahu ada yang kata saya sombong tolak persembahan semua, sedangkan badan saya ketika itu sedang mengembang dan rambut gugur.

“Doktor beritahu saya ketika itu saya hanya ada setahun untuk hidup. Saya nekad berhenti kimo dan cabar diri saya untuk berjuang. Syukur umur saya panjang sampai hari ini,” katanya yang mengingatkan pesakit kanser yang lain agar terus positif berjuang melawan penyakit itu.

Catat Ulasan

0 Ulasan