Menteri Lesbian Sambut Anak Pertama!

Menteri Lesbian Sambut Anak Pertama!

Loading...
Adelaide - Menteri kewangan Australia, Penny Wong dan pasangan lesbinya, Sophie Allouache tengah bergembira. Pasangan tersebut baru sahaja menyambut anak pertama mereka, Alexandra. Bayi perempuan itu lahir di Women 's and Children' s Hospital, Adelaide. Bayi itu sendiri berasal penderma sperma seorang lelaki yang sampai saat ini identitinya dirahsiakan.

"Ibu dan anaknya sihat. Ini adalah pengalaman yang mengubah hidup. Dia sangat hebat. Sangat hebat. Aku dan Sophie sangat gembira. Alexandra sangat cantik. "Ujar wanita berusia 43 tahun itu seperti yang dipetik dari Daily Mail, Khamis, (15/12/2011).

Pernikahan atau hubungan sesama jenis di Australia memang belum dilegalkan namun hal tersebut mendapat sokongan penuh dari parti Buruh, parti tempat Penny Wong bernaung. Berkaitan kelahiran sang putri, Penny Wong mendedahkan kalau ia telah memberitahu Perdana Menteri Australia Julia Gillard.

"Aku telah memberitahunya. Dan Perdana Menteri telah memberikan cuti. Kami berharap boleh mendapatkan hal penting dalam hidup, seperti menyusui dan menukar pakaiannya serta tidur teratur. "Kata Penny Wong lagi.

Untuk pendidikan si anak nanti, Penny Wong dipastikan tidak akan binggung. Pasalnya sebuah sekolah Katolik di Australia, The Sacred Heart Primary School, pada masa yang sama juga mengizinkan kanak-kanak dari pasangan sesama jenis untuk bersekolah di tempat tersebut.

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Habis siapa yg mengandungkan baby tu. Tak gaduh pulak ye... Na'uzubillah janganlah ada saudara kita yg terlibat macam ini...

    BalasPadam

jerit kat sini