Kisah Ibu Mertua Yang Kejam Tinggalkan Harta Pada Menantu Yang Paling Di Benci

Kisah Ibu Mertua Yang Kejam Tinggalkan Harta Pada Menantu Yang Paling Di Benci

Loading...
Kisah Ibu Mertua Yang Kejam Tinggalkan Harta Pada Menantu Yang Paling Di Benci

Assalamualaikum. Saya tak ada masaalah. Tapi orang2 luar yang sibuk cari masaalah dengan saya. 

Saya isteri anak 5. Hubungan dengan suami. keluarga mertua semua baik. Saya tinggal dengan mertua. Mertua layan saya macam orang asing.

Saya tak pernah kisah. Saya tetap buat rutin saya. Tapi kami tak pernah bertelagah. Cuma buat hal masing2. jiran2 sibuk menghasut saya. Menghasut mil supaya kami panas dan bergaduh.

Alhamdulillah kami still macam tu. Dijadikan cerita mil kena str0k dan lumpuh separuh badan. Saya uruskan makan pakai mil. Berak kencing saya cuci. Mil tetap macam tu. Sepatah tak bercakap dengan saya. Nak senyum tobat lahun la. Saya tak kisah.

Saya tetap buat apa yang sepatutnya walau ada 3 ipar puan dan 2 ipar lelaki biras2 saya langsung tak sentuh mil alasan sebab mil gemok tak larat nak angkat lantak dia oranglah.

Setelah 1 tahun saya usung mil kesana sini. Mil dijemput Allah. Tapi saya puas sebab dapat jaga dia walau dia tak layan saya seperti yang saya harap.

Masaalahnya sekarang setelah mil tiada Mil tinggalkan wasiat seluruh harta dia termasuk duit dalam bank rm500k lebih rumah kereta kebun semua atas nama saya wasiat bertulis dari peguam. peguam tu bg tahu Puan duit 500K, kebun, rumah dan kereta semua atas nama puan.

Ipar2 n biras2 semua dah meroyan macam orang hilang akal tuduh saya macam2. Sumpah saya sendiri terkejut dengan semua ni. Apa yang patut saya buat? Hingga hari ni dah masuk 10 bln mil tak ada. Saya tak usik satu senpun pusaka tersebut sebab masih keliru sekian.

Catat Ulasan

0 Ulasan