TERKINI!!!....Nurliyana kritikal

TERKINI!!!....Nurliyana kritikal

Loading...
TERKINI!!!....Nurliyana kritikal

PESAKIT Para Tiroid, Nurliyana Abdul Raziff, 32, yang sebelum ini menjalani pembedahan membuang ketumbuhan di bahagian lehernya di Hospital Kuala Lumpur (HKL) kini berada dalam keadaan kritikal berikutan beberapa komplikasi.
Suaminya, Mohd Taufiq Abdullah, 42, berkata, Nurliyana mengalami komplikasi di bahagian jantung dan saluran pernafasan sehingga memaksa doktor melakukan pembedahan kecemasan.
"Pada 1.30 pagi tadi, saya menerima panggilan daripada petugas Unit Rawatan Rapi (ICU) HKL berikutan keadaan Nurliyana yang agak kritikal.


"Doktor yang merawat isteri saya memaklumkan bahawa beliau mengalami masalah jantung dan pernafasan disebabkan kandungan karbon dioksida yang amat tinggi.
"Melihat kepada keadaan Nurliyana ketika itu, doktor memutuskan untuk melakukan pembedahan kecemasan bagi memasang saluran pernafasan melalui hidung atau menerusi tiub di bahagia leher," katanya ketika ditemui Harian Metro di Perkarangan Bangunan Utama HKL, sebentar tadi.
Mohd Taufiq berkata, doktor juga memaklumkan kepada keluarga untuk bersedia dengan sebarang kemungkinan memandangkan keadaan Nuliyana berada pada tahap sangat kritikal.
"Saya mohon doa rakyat Malaysia untuk dipermudahkan segala urusan kami sekeluarga dan yang terbaik untuk isteri, Nurliyana," katanya.

Catat Ulasan

0 Ulasan