Siti Aafiyah, Segala Yang Baik Ilham Nama Puteri Siti Nurhaliza Dari Makkah

Siti Aafiyah, Segala Yang Baik Ilham Nama Puteri Siti Nurhaliza Dari Makkah

Loading...
Siti Aafiyah, ‘Segala Yang Baik’ Ilham Nama Puteri Siti Nurhaliza Dari Makkah

AMPANG: Akhirnya tanda tanya apakah nama Si Comel Pipi Merah permata hati Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin dan suami, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa terjawab apabila bayi itu diberi nama Siti Aafiyah Khalid.
Pengumuman itu dibuat Siti, 39, dalam satu majlis akikah dan tahnik yang diadakan di kediaman mereka di Bukit Antarabangsa, di sini malam Ahad.

Siti dalam ucapannya berkata, nama Siti Aafiyah diperolehnya bersama suami ketika mereka mengerjakan umrah di Makkah.

“Setelah saya hamil, kami dapat ilham di Tanah Suci Makkah apabila suami sering baca satu doa pendek yang ada perkataan Aafiyah.



Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri mengusap kepala Siti Aafiyah.

“Suami tanya nak tak nama Aafiyah yang membawa maksud segala yang baik,” jelas Siti.

Tambah Siti, semasa di Kuala Lumpur ketika dia sedang memikirkan nama anaknya, kebetulan dia sering menerima doa-doa yang ada menyebut Aafiyah.

Tambah Siti, dia bersyukur kerana Allah memakbulkan doanya untuk hamil selepas 11 tahun berumah tangga.

Selain itu, Siti mengucapkan syukur apabila proses kehamilan yang dilalui berjalan lancar biarpun terdapat sedikit komplikasi yang menyebabkan kehilangan banyak darah. 

“Saya hilang banyak darah tapi saya kuatkan semangat dan hari ketiga saya sudah boleh berjalan. Hilang segala sakit bila nampak bayi.


“Saya rasa macam dalam mimpi tapi inilah impian saya. Saya bersyukur dilahirkan sempurna. 

“Debaran saya kini ialah dalam mendidik anak. Ini amanah dan dugaan pada kita. Insyaallah saya ingatkan diri untuk beri yang terbaik,” ujarnya. 

Dalam pada itu majlis tahnik yang dilakukan diketuai oleh Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Sebelum itu, penyanyi lagu Segala Perasaan itu memuat naik video dan foto wajah bayi sulungnya yang kini berusia tujuh hari di Instagram kira-kita pukul 7.30 petang Ahad.

Siti Nurhaliza melahirkan bayinya dengan berat 3.55 kilogram kira-kira pukul 8.17 pagi pada 19 Mac lalu di sebuah hospital swasta secara pembedahan.

Sewaktu dilahirkan bayi itu diberikan nama sementara Fatimah Az-Zahra sempena nama anakanda Nabi Muhammad.

Catat Ulasan

0 Ulasan