Header Ads

Makin Panas!!!...Teruk Di Kutuk Akhirnya Qu Puteh Bukak Mulut

loading...
Panas dan semakin panas. Rata-rata penonton Anugerah Juara Lagu 29 (AJ29) menjadi jelak apabila iklan penaja, Qu Puteh dikatakan overshadow anugerah berprestij itu.


Malah, Chef Wan pun terus tutup televisyen kerana muak dengan tagline ‘Qu Puteh, Qu Puteh, Barulah Putih. Tapi, lain pula ceritanya apabila Ramli MS backup Dato Seri Vida. Hurm..

Bila dah kecoh-kecoh macam ni, akhirnya pengasas produk kecantikan itu memberi respon terhadap perbalahan yang berlaku. Apa katanya?

Which Side Are You?

Successful people always build up each other. They motivate, inspire, and help each other towards success. However, unsuccessful people… hurmmm.. they just hate, blame and always complaining… Which side are you…?? xoxo!! – Instagram Dato Seri Vida

Bila Fans Dato Seri Vida Buka Mulut….



Strategi Pemasaran Yang Mantap
Realitinya, bila di perhatikan, Dato Seri vida ni sebenarnya menyusun strategi pemasaran yang sangatawesome. 
Buktinya, makin orang meluat, makin ramai orang bercakap mengenai hal tersebut dan produk Qu Puteh pun semakin dikenali.
Cuma, terlintas di pemikiran penulis bahawa adakah rakyat Malaysia sekarang ini lebih tertarik dengan iklan yang boleh dianggap ‘kampung’ berbanding something ‘educated’. Well, bergantung juga pada sasaran pembeli rasanya.
Sesuatu yang dianggap ‘taboo’ suatu masa dulu kini boleh diiklankan secara meluas. Buktinya, tengok lah tagline pelbagai produk di media sekarang ni. Kadang-kadang jadi malu sendiri nak tengok. 


Oh bulan

2 ulasan:

  1. semakin orang meluat semakin menjadi viral & banyak video parody dah muncul kat laman sosial pasal produk Qu Puteh sekaligus memberi publisiti percuma kepada produk tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke Suria,akak belum tgk lagi video tu

      Padam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.