Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei, 2014

Dyana nangis-nangis.... Tony Pua pula makan pisang

Imej
Suasana sedih menyelubungi DAP selepas pengumuman keputusan PRK

BN menang dan berjaya merampas Kerusi Parlimen Teluk Intan

Keputusan Penuh Dan Rasmi PRK Teluk Intan

BN : 20157
DAP : 19,919
Majoriti : 238
% perbezaan undi : 0.6%


Apapun tahniah kepada pemenang ..

Calon BN Datuk Mah Siew Keong Menang PRK Teluk Intan

macam-macam...

sumber dari facebook

Skandal Memalukan Aishwarya Terserlah Di Red Carpet Cannes Film?

Imej
Masih ingat dengan penampilan mempesona Aishwarya Rai saat melenggang di red carpet Cannes Film Festival 2014 beberapa waktu lalu? 

Ternyata, ada sebuah skandal yang tersembunyi dari penampilan megah itu.

 Ada apa?

Ternyata, gaun mermaid berwarna emas rancangan Roberto Cavalli yang dipakai oleh Aishwarya Rai itu, kembar dengan pakaian yang dipakai oleh pelakon Broadway Kristin Chenoweth pada gelaran Oscar, Mac lalu.


Meski sama persis, tapi kelihatan ada beza yang menonjol saat kedua pelakon itu memakai. Jujur harus mengakui, bahawa pakaian itu lebih bagus apabila dipakai oleh Aishwarya .


Bukan bermakna Kristin jelek, tapi tubuhnya terlalu kurus, sehingga lekuk pakaiannya tidak boleh dilihat dengan sempurna.

Cuba bandingkan dengan saat dipakai oleh Aishwarya , keindahan dari gaun itu memancar dengan sangat jelas.

Meski banyak orang yang menyedari bahawa ia memakai pakaian yang sama dengan Kristin . Tapi seolah semua orang tidak peduli, kerana hari itu Aishwarya kelihatan sangat cant…

Kes gadis dirogol 38 lelaki di Kelantan jadi berita meletop di media antarabangsa

Imej
Rumah kosong yang menjadi lokasi remaja berusia 15 tahun dirogol 38 lelaki di Kelantan, 20 Mei lalu. Gambar fail.


Berita seorang gadis 15 tahun dirogol oleh 38 lelaki kini menjadi bahan bacaan antarabangsa apabila disiarkan oleh laman Al-Jazeera hari ini.

Menurut Al-Jazeera, agensi berita Reuters memetik laporan media tempatan tentang peristiwa tersebut.

Kejadian itu berlaku apabila seorang gadis dipujuk memasuki sebuah rumah kosong yang menjadi tempat penagihan dadah di Kelantan 20 Mei lalu.


Semua lelaki itu bergilir-gilir merogol gadis itu. Polis juga menyiasat sama ada rakannya yang berusia 17 tahun juga dirogol.

Sehingga kini polis menahan 13 lelaki dan sedang memburu yang lain. Hampir semua lelaki itu positif dadah dalam ujian air kencing mereka.

"Apa yang mengecewakan saya adalah tidak ada seorang pun dari kampung itu mengesyaki apa-apa sedangkan rumah terdekat dengan rumah kosong itu hanya 20 meter sahaja," kata Ketua Polis Daerah Azham Othman, lapor Al Jazeera memet…

Taubat Almarhum Sultan Perak Di Masjidil haram....."Aku Tak Minum Arak Lagi,Aku Minum Teh Cina"

Imej
Dalam banyak-banyak cerita itu, tersebutlah sebuah kisah bagaimana kononnya seorang Sultan telah mangkat ketika sedang minum-minum.

 Disebabkan adanya orang politik yang memusuhi Sultan tersebut,maka cerita yang tak betul itupun disiarkan dalam akhbar-akhbar tempatan.

 Cerita sebenarnya, mengenai Sultan ke Mekah dan bertaubat tidak pula disebutkan.


Saya berbangga kerana masih ada lagi penulis yang sanggup menulis tentang kebenaran yang hak.Oleh itu di bawah ini saya siarkan semula tulisan beliau yang telah disiarkan pertama kalinya dalam majalah ‘Imam’ edisi Januari 1990. Disamping itu saya juga menyiarkan sebuah tulisan yang lain bertajuk ‘Dari Istana Ke Bilik Suluk’ oleh Muhamad Jihad.

Cerita mengenai Sultan tersebut ditulis oleh Akhdiat Miharja itu saya petik seperti berikut.


Kekuasaan dan kemewahan hidup menjadikan manusia lupakan Allah dan melakukan segala kemungkaran, tetapi ketika diburu maut, penyesalan dan taubat menggantikan titik terakhir bagi kehidupan.

Demikian juga yang…

Seram...Burung Berwajah Manusia Ditemui Di Hutan Tropika

Imej
Sungguh menakutkan melihat burung ini. Sekali pandang kelihatan hanya seperti burung biasa, namaun bila dilihat dengan lebih tajam burung yang berupa manusia ini, boleh meremang juga bulu roma.


Burung yang muncul di hutan tropika ini amat seram dan menimbul kan pelbagai persoalan.




Namun Jika anda mengkaji tentang burung di internet, mungkin anda tidak akan menemui sebarang maklumat tentang burung ini kerana ia hanyalah boneka yang dibuat oleh seorang pemuda untuk dijadikan hiasan di rumahnya.




Toyol Suka Meraba Berjaya Ditangkap Ketika Mencuri

Imej
Penangkapan susuk makhluk yang diyakini sebagai toyol dilakukan secara tidak sengaja. Toyol ini ditangkap oleh Gatot Suwuno (55) ketika dirinya tengah berada di sebuah warung kopi.



Ketika ditangkap ditangan toyol ini terdapat wang sebanyak Rp 200,000 atau RM 69.70 wang Malaysia. Gatot yang juga dianggap sebagai pakar paranormal oleh warga setempat dan pemilik Warung tersebut yang sering mengadu kehilangan wang.

Selain kegemaran mencuri wang, toyol ini juga suka gemar meraba alat sulit wanita dan anak gadis sebelum melarikan wang di setiap rumah yang dimasukinya. Begitulah seperti yang dilaporkan kepada media Indonesia


Sah..Sah..Babi Halal Dalam Tin!!

Imej
Mungkin sudah budaya di Malaysia, kalau hangat diperbincangkan tentang sesuatu yang mencetus kontroversi, maka isu-isu seumpamanya pasti timbul selepas itu..

Misalnya ialah seperti produk dalam gambar di atas.

Menghairankan, bagaimana mana produk daging babi kisar yang sah-sah haram untuk orang Islam boleh diletakkan logo halal?

Biarpun ia bukan logo halal JAKIM yang rasmi, ia tetap perbuatan yang salah dan mungkin boleh akan mengelirukan.

Seperkara lagi, ia jelas mempermainkan senstiviti Islam di Malaysia, bukan?

Bayangkan kalau ada orang yang kurang cerdik dan tidak memahami perkataan ‘pork’ itu, tak pasal-pasal dibelinya juga sebab nampak logo halal.

Apapun, diharap agar pihak berwajib terutamanya JAKIM membuat pemantauan lebih menyeluruh bagi mengelakkan lebih banyak kes seumpama berlaku.

KedahNews.com tertanya-tanya Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) tak mahu saman syarikat pengeluar "babi halal" ini, kah?



p/s...sape nak jawab ni??


- kedahnews


Jutaan Rama-Rama Iringi Jenazah Almarhum Sultan Azlan

Imej
Ini adalah keadaan di istana lama

Menurut sumber istana, jutaan rama-rama telah mendatangi istana lama yang menempatkan jenazah Almarhum sebelum kehadiran jenazah.

 Sebaik jenazah tiba jumlah rama-rama semakin meningkat sehingga langit istana kelihatan gelap dengan rama-rama melindungi istana daripada cahaya matahari.

Malang sekali hanya satu gambar dihantar ke email saya. Jika ada gambar keadaan langit ketika itu pasti lebih menarik.

Menurut sumber TV 3 turut menyiarkan berita kehadiran jutaan rama-rama ini. Maaf  saya tidak dapat mengesahkannya.Miungkin juga ianya adalah suatu kebetulan.


Wallahu A'lam




Namun kejadian ini bukan saja berlaku di Perak,malah juga berlaku diMersing..lihat fotonya


                                                 foto fb Anak Mersing


http://www.lusuka.com/

Sikap Biadap Polis Letak Kaki Pada Dinding Kaabah

Imej
Seorang anggota polis bertindak dengan penuh kebiadaban apabila bersandar sambil meletakkan kasutnya pada tembok Kaabah telah mencetuskan kemarahan orang ramai.



Sikap biadab anggota polis itu sangat tidak boleh diterima dan dianggap tidak menghargai penghormatan yang diberi untuk bertugas di tempat suci itu.

Ini kerana dalam budaya Arab, menunjukkan kaki atau meletakkkan kaki pada seseorang atau tempat suci dianggap kebiadaban yang sangat melampau.

Putera Mishal Abdullah telah mengarahkan Ketua Polis Makkah mengambil tindakan disiplin terhadap anggota polis terbabit.

Saksikan Lokasi Kejadian Gadis Di Perkosa 38 Orang Yang Jadi Tempat Selfie

Imej
Tindakan seorang wartawan Kosmo mengambil gambar selfie di rumah kosong yang dikatakan tempat berlakunya kejadian kes 2 gadis di#per-kosa 38 lelaki di Kelantan menjadi bahan bualan di laman sosial.

Tindakannya itu dikecam orang ramai kerana didakwakan sebagai tidak sensitif.

Kecewa dengan respon negatif yang diterima dari masyarakat mengenai tindakannya itu, Julia Ismail dalam statusnya di laman Facebook:



"Sebabkan gambar selfie kt lokasi..tetiba i jadi pemes..kalau tak suka jangan la tgk..pejam mata je...banyak lagi gambar selfie ntah apa2 kat luar sana tu..knp la selfie i gak korang nk hencap..."

Menurut Julia lagi, gambar selfie itu satu-satunya cara untuk membuktikan beliau berada di tempat kejadian. Barangkali sebagai bukti kepada bos yang dia buat kerja? Siapa tahu?

Tidak kurang juga, ada yang menghantar mesej kepada Julia apakah dia mangsa kes #ro-gol berkenaan.

Ekoran dari tersebarnya gambar selfie yang dianggap agak pelik itu, Julia menerima banyak permintaan untuk…

Foto Senyuman Terakhir Sultan Azlan Di IJN Sebelum Mangkat

Imej
Inilah gambar senyuman terakhir kenang kenangan dari Tuanku Sultan Azlan Muhibbuddin Shah.

 Gambar ini diambil di hari hari terakhir sebelum kemangkatan Almarhum DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbuddin Shah, cucu dan cicit datang berduyun menziarahi Baginda tuanku.



Seorang Sultan contoh yang terbaik dari segi penampilan, kecerdikan, kepintaran, pendidikan, perundangan dan hebat di bidang sukan terutamanya Hoki.


DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbudin Shah Ibni Almarhum Yussuf Izzuddin Ghafarullahu-lah Shah 86, mangkat pada pukul 1.30 tengahari semalam [28/05/2014).

Baginda yang telah memerintah Perak selama tiga dekad sejak Almarhum DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbudin Shah Ibni Almarhum Yussuf Izzuddin Ghafarullahu-lah Shah dimasyhurkan sebagai Sultan Perak yang ke-34 pada 3 Februari 1984.


Hina Sultan Perak:Tolong Ambil Tindakan Terhadap Yusof Segambut

Imej
Bila sikap orang kita yang tidak lagi menjaga tatasusila sebagai seorang manusia yang berhemah.Tak tahu salah siapa,salah didikan kelaurgakah atau diri sendiri yang biadap









Sehubungan dengan ini diminta pihak yang berwajib mengambil tindakan yang sewajarnya keatas Yusof Segambut...Orang sebeginilah yang menjadikan moral rakyat Malaysia apatah lagi jika dia sendiri adalah orang melayu semakin parah.


Mayatnya Hanya Boleh Dibakar

Imej
Mexico City: Mayat Manuel Uribe, bekas lelaki paling berat di dunia di bakar semalam selepas dibawa menggunakan trak dari rumahnya ke sebuah pusat pengurusan mayat di Monterrey.

Mayat Uribe diangkat bersama-sama katilnya, tempat dia menghabiskan sebahagian besar sisa hidupnya.



Pengarah pusat pengurusan mayat Serorrey, Pedro Reyes berkata pusat berkenaan adalah satu-satunya tempat pengurusan mayat di Monterrey, bandar di utara Mexico yang mampu menguruskan mayat Uribe.

“Suhu pembakar dipasang 60 peratus lebih tinggi daripada normal,” kata Reyes semalam.


Upacara keagamaan untuk memperingati Uribe diadakan sebelum itu. Bagaimanapun, tidak ada rancangan diatur untuk menempatkan abu mayatnya.


Uribe berjaya menurunkan berat badannya kepada 394 kilogram daripada 560 kilogram, catatan paling beratnya yang disahkan oleh Rekod Dunia Guinness pada 2007.


MAYAT Uribe diangkut dengan trak ke pusat pengurusan mayat untuk dibakar.

Selama beberapa tahun kehidupannya terhad hanya di atas katil khas…

Perangai Sebenar Lana Nordin,Rita Rudaini Dan Rosnah Mat Aris DiDedahkan

Imej
Seorang pengarah drama tempatan dikenali Shahrulezad Mohameddin secara terbuka mendedahkan perangai sebenar tiga pelakon terkenal iaitu Lana Nordin, Rita Rudaini dan Rosnah Mat Aris ketika berada di lokasi penggambaran


Pendedahan itu dibuat oleh pengarah itu menerusi akaun facebooknya baru-baru ini bagi menyatakan kekaguman beliau terhadap sikap sebenar ketiga-tiga pelakon terbabit.

Kepada peminat yang beranggapan bahawa Lana Nordin masih seperti dulu iaitu suka berpakaian seksi dan menjolok mata, apakata anda baca luahan Shahrulezad di bawah.




Aneh Sangatkah Gambar Ini?

Imej
Apa yang pelik pada gambar di atas??
Tak ada yang pelik pun kan....biasa je..

Lihat pula foto dibawah...
 Kita tak hairan kalau Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sekeluarga menonton Piala Thomas kerana rakyat Malaysia yang minat sukan sudah pasti tidak akan ketinggalan dalam siaran langsung tersebut.

Yang peliknya disini ialah...

Kemana perginya rambut Datin Seri Rosmah Mansor yang cantik mengerbang...





                                              Ini pula foto dari malaysianreview

dah banyak kali nampak foto ni ..tak terperasan pulak...pagi ni baru perasan..ha'ah la yer...memang nampak sedikit pelik...


Namun tidak dinafikan..alangkah manisnya jika Rosmah bertudung...disamping memenuhi tuntunan agama...tiada apa lagi yang boleh diakatakan.....Harap-harap tuhan bukakan pintu hatinya...


Terima kasih kepada angin kerana menampakkan 'dalaman' keluarga diraja.”

Imej
London: Sebuah akhbar Jerman berdepan dengan kemarahan keluarga diraja Britain apabila ia menyiarkan gambar punggung Kate Middleton.

Gambar itu dirakam ketika lawatan Kate ke Australia apabila gaunnya terselak kerana ditiup angin.

Seluar dalam nipis yang dipakainya tidak dapat membantu melindungi punggungnya.
Akhbar tabloid Bild am Sonntag menyiarkan imej berkenaan dengan tajuk yang kurang enak didengar.





                                               GAMBAR yang disiarkan akhbar Bild.

Gambar itu turut digandingkan bersama pelakon realiti televisyen Amerika Syarikat, Kim Kardashian dan adiknya Khloe yang terkenal kerana bentuk pinggul mereka dengan kapsyen bermakna: “Khloe, Kim dan Kate – punggung yang menarik perhatian kita sejak beberapa hari lalu.”

Pencabulan privasi itu berlaku kurang dua tahun selepas Putera William dan Kate memfailkan tindakan undang-undang terhadap majalah Perancis yang menyiarkan gambar separuh bogel Kate ketika bercuti.

Gambar terbaru itu diambil ketika …

Wujud Garisan Lembut Yang Memisahkan Siang Dan Malam Yang Berjaya Dirakam

Imej
Gambar berikut ini adalah gambar yang diambil oleh beberapa satelit Wahana Luar Angkasa Amerika Syarikat, NASA, tepat diatas Benua Afrika bahagian utara dan Eropah.

 Nampak lampu-lampu masih menyala di bahagian Bumi yang masih gelap ...


Bahagian atas eropah barat, boleh nampak pulau UK dan Ireland.. bawah afrika nampak morocco


Setelah pelbagai usaha dilakukan oleh para saintis dengan menggunakan satelit dan komputer dua tahun yang lalu, mereka berjaya mendapatkan gambar yang menunjukkan kawasan antara siang dan malam dibumi.


Perhatikan gambar di atas yang mengkagumkan ini yang memperlihatkan malam dan siang sekaligus.

Gambar tersebut diambil ketika waktu fajar. Mereka menjumpai ada garis lembut yang memisahkan antara siang dan malam tersebut. Kenyataan ini telah disebutkan dalam Al Quran sejak 14 abad yang lalu.



Foto ini memberikan gambaran yang menakjubkan tentang fenomena "bercampurnya" antara siang dan malam. Ada benang yang sangat tipis yang memisahkan malam dan siang d…

Makcik Malukan Dyana Di Teluk Intan

Imej
Teluk Intan – Tindakan calon DAP, Dyana Sofea Mohd Daud yang cuba memaksa pengundi untuk bergambar dengannya terpaksa menanggung malu, apabila mereka enggan dan menolak perlawaan tersebut.

Kejadian yang berlaku di ketika program ‘walkabout’ yang diadakan parti itu pada pukul 10.00 pagi semalam, turut disaksikan oleh sebilangan petugas media yang hadir membuat liputan program yang diadakan pada sebelah pagi itu.

Dalam kejadian yang memalukan itu Dyana bersama rombongannya yang turut diiringi oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang berulang kali mempelawa seorang wanita Melayu yang merupakan pekerja di salah sebuah kedai agar bergambar dengannya.


“Marilah bergambar dengan saya” ujarnya kepada wanita yang juga merupakan pekerja kedai di Menara Condong, Teluk Intan.

Menurut petugas media yang hadir membuat liputan, ketika kejadian tersebut calon DAP itu seolah-olah cuba memaksa mereka yang ditemuinya untuk bergambar bagi menunjukkan kononnya dia seorang calon yang mesra.

“Mai laa bergambar den…

Sayang Sikucing,Didera Hingga Buta Kerana Berwajah Mirip Hitler

Imej
Seekor kucing didera secara kejam bahkan matanya sebelah jadi buta. Ini berlaku di Lapangan Gloucestershire, United Kingdom. Haiwan itu disakiti sebab mempunyai misai mirip pemimpin Nazi Adolf Hitler.



Akhbar the Daily Mail melaporkan, kucing bernama Baz ini mempunyai bulu hitam di bawah hidung seperti misai Hitler. Pemiliknya Kirsty Sparrow kesal hal itu terjadi pada haiwan kesayangannya.


Baz ditemui di tempat sampah dengan beberapa kecederaan parah oleh jiran Sparrow. Pemiliknya membawanya ke klinik haiwan untuk dirawat dan doktor haiwan terpaksa membuang satu mata Baz sebab lukanya sangat parah.


Wajah Baz sebelum disiksa dan mengalami kebutaan sebelah. Ia sempat menghilang selama beberapa hari sebelum akhirnya ditemui di tempat sampah


Sparrow yakin kucingnya telah menjadi sasaran mereka anti-Nazi. "Kebencian telah membuat mereka menyakiti Baz," ujar Sparrow.


Keadaan Baz saat ditemui pertama kali. Jika melihat dari lukanya, doktor haiwan menduga Baz mengalami penyiksaan dan…