Header Ads

ARTIS2 NAK BERCERAI, IKUTLAH CARA SHASHA SAIDIN

loading...
                                    
Seorang lagi peserta Sehati Berdansa, berpisah. Tak tahu lak pulak Shasha Saidin ni pasangan ke berapa yang berpisah selepas tamat rancangan itu.

Anyway, Kjee puji cara Shasha yang tulis nota peribadi dan diserahkan kepada Tuan Hakim, untuk menguatkan permohonannya untuk menuntut cerai. Kjee rasa inilah cara terbaik. Sebelum ini belum ada yang cuba melakukan sebegini. Siapa kata Tuan Hakim tidak boleh bertolak ansur dalam permintaan sebegini?

Shasha berbuat demikian kerana tidak mahu titik hitam perkahwinannya dijaja kesana kemari apabila umum mengetahui sebabnya. Maklumlah, kalau artis menuntut cerai dan dibicarakan, wartawan berkeliaran mencari berita. Dan semua proceedings dirakamkan dan disiarkan dalam akhbar. Tak boleh salahkan wartawan. Itu kerja mereka.

Sejak akhir2 ni, makin ramai artis bercerai. Dan mereka tidak segan silu memburukkan satu sama lain. Memburukkan pasangan semasa bercerai, memang sudah lumrah di kalangan semua pasangan. Semua hendak menegakkan benang basah.

Tetapi kerana mereka itu artis, maka liputan besar2an diberikan.


Kalau si Joyah dan Leman dari Kampung Pinang Dua Batang bercerai dan maki hamun di mahkamah, tiada siapa pedulikan? Oppps mungkin sehari dua jer Pak Limat dan Pak Meon duduk sembang2 cerita kat kedai kopi. Ataupun kak Bedah karipap canang sehari dua jer masa jaja kuih karipap dia keliling kampung.

Tapi dek kerana dia artis, seronok orang ramai nak tahu. Ada juga mulut yang komen macam ni. "Tak baik cerita aib orang...nanti korang kena aib!". Ahhhh mulut cam ni pun dua kali lima. Baru hijrah dua tiga hari. Baru kenal tudung litup, nak tunjuk kat orang kononnya dia baik dan tahu sangat hal ehwal Agama.

Anyway, harap2 artis2 yang sedang tunggu giliran nak berpisah, ambil tindakan Shasha sebagai contoh. Tak payah nak war2kan satu Malaya atau twit satu donia. Cukuplah. Itulah masalahnya, kalau sebelum kahwin dah berkepit siang malam, usung sana usung sini.

Bila dah kahwin, inai masih merah, usung pulak citer keburukkan pasangan yang cukup menjijikkan. Isyhhh Isyhhh Isyhhh.


Dari dapur Kak Jee

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.