Header Ads

PUNCA SEBENAR RAJA AZMI TAK PAKAI TUDUNG LEPAS BALIK UMRAH

loading...

PUNCA SEBENAR RAJA AZMI TAK PAKAI TUDUNG LEPAS BALIK UMRAH



RAJA AZMI TAK PAKAI TUDUNG LEPAS BALIK UMRAH

 Sebenarnya, mudah saja. Kalau tak ada ilmu bab agama usahlah kita pandai-pandai keluarkan kenyataan mengikut logik fikiran semata-mata.

Itulah yang boleh dikatakan terhadap komen berani mati yang dikeluarkan oleh Raja Azmi dalam program hiburan terbitan TV9, Galaksi.

Apabila ditanya oleh wartawan mengapa dia tidak menutup aurat selepas pulang dari mengerjakan umrah, Raja Azmi menyatakan dia mahu mencukupkan solat lima waktu dahulu kerana baginya itu lebih penting.

Tak apalah kalau dia tidak kisah orang tahu solatnya compang camping pada usia sudah 55 tahun, namun ayat seterusnya dari mulut pengarah dan produser filem ini agak kontroversi kerana membabitkan hukum agama.

Raja Azmi dirakam berkata, “Kak Mi akan pakai (tudung) bila-bila Kak Mi nak pakai seperti pergi majlis keagamaan. Tapi hari-hari biasa tu Kak Mi rasa tu tak penting.

“Kalau betul (tak pakai tudung) satu dosa yang amat besar sampai orang kata kalau orang perempuan tak tutup rambut akan masuk neraka Kak Mi tak boleh terimalah semua tu.”

Tambah Raja Azmi, yang penting baginya adalah amal ibadat dalam solat yang perlu dibetulkan dahulu.

Ditegur wartawan apa yang dikatakannya itu boleh dianggap lantang Raja Azmi menjawab, “Kak Mi bercakap sebab dah fikir sebab tu lantang bercakap. Kalau tak fikir Kak Mi akan cakap benda yang bodoh.”

Sebenarnya jika sudah tahu kita bersalah tidak mengikut hukum agama atas apa alasan sekalipun, sebaik-baiknya tidak perlu menegakkan benang yang basah.

Apa pun marilah kita sama-sama berdoa semoga Raja Azmi dan kita semua sentiasa diberikan hidayah olehNya. -


MYNEWSHUB

5 ulasan:

  1. Rasa cam bodoh jer dengar jawapan dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. hatinya belum terbuka biarpun umor dah separuh abad.kesiannya

      Padam
  2. Hidayah perlu dicari ... Wallahhua'lam ...

    BalasPadam
  3. ASTAGA
    MCM MANER DIA BOLEH KE MEKAH
    KLU DI SANA DIA CAKAP MCM TU
    APA JADI HA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ntah la...hanya tuhan yang tahu disebalik setiap kejadian

      Padam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.