Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2013

Wow!!...mesin pengatur bata yang unik

Imej
Untuk menghasilkan jalan dari bata yang rapi dan tentunya tahan lama memerlukan ketelitian dan masa yang cukup. sehingga jika ada mesin yang boleh dapat membantu maka akan baik. 

Tiger Stone adalah alat yang dapat menjawab keinginan tersebut, peranti yang menyusun bata dengan seketika dan rapih, membuat jalan yang instans dan cepat. Mesin ini dapat menyusun jalan bata dengan jarak hingga 400 meter. Tiger Stone mempunyai lebar maksimum seluas enam meter hal ini bahkan membolehkan untuk membuat pusat basikal yang ukurannya tidak terlalu lebar. 

Peletakan batu dalam mesin akan dilakukan secara manual dimana rak yang ergonomik yang berada di belakang menampung batu bata yang akan diatur dimana batu-batu melalui loader-mini yang ada di bawah mesin tersebut, 

Batu-bata tersebut secara automatik akan dikaitkan dengan jalur yang ada pada mesin tersebut. jalan dengan bata sebagai dasar telah ada sejak jaman dahulu dan semakin mengalami perubahan dan perkembangan sesuai dengan keinginan dan kep…

Kelibat Yesus Dan Ibunya Maria Kelihatan Dari Google diSwitzerland

Imej
WALENSEE - Sebuah gambar seperti sosok Yesus Kristus dan ibunya Maria terlihat dari Google Earth. 

Gambar tersebut berada di atas jalanan di Switzerland. Sosok Yesus Kristus dapat dilihat di sebelah kiri, sedangkan sosok Bunda Maria terlihat memakai pakaian berwarna putih dan merah muda di sebelah kanan. 

Seperti yang dilaporkan Mirror , Selasa (29/10/2013), gambar itu diambil oleh Google di sepanjang jalan raya A5 di Bandar Walensee, Switzerland. 

Tidak diketahui dari mana asal gambar tersebut. Kemungkinan besar gambar tersbeut merupakan hasil dari fenomena optik.

Anda fikir??

Bodohkah Ibu Kalau Sikapnya Begini

Imej
BODOHKAH IBUKU ANDAI TIADA IJAZAH,MASTER @ PHD.....

Hari itu, Cikgu Yong, guru mata pelajaran Kajian Tempatan meminta murid-murid kelas 4 Tun Razak berkongsikan pekerjaan ibu bapa mereka dengan rakan-rakan sekelas. 
 Tiba giliran Naqiyudin, dia berasa sedikit gementar untuk ke hadapan dan bercakap dengan semua mata tertumpu kepadanya. Almaklumlah, pertama kali diminta berbuat sedemikian. Sebelum itu, sudah ada tujuh orang murid yang lain yang telah pon berkongsikan pekerjaan ibu bapa masing-masing. 
Ada yang si bapa bekerja sebagai doktor. Ada yang si ibu bekerja sebagai pensyarah. Ada yang jurutera. Ada yang saintis. Ada yang peguam. Macam-macam lah! Semuanya pon hebat-hebat belaka! "Assalamualakum kawan-kawan. Err.. Err.. Hari ni, saya nak kongsi dengan kawan-kawan... Pekerjaan ibu saya je kot. Bapa saya dah takde. 
Dia meninggal masa saya darjah 1 lagi." Pendedahan Naqiyudin itu disambut dengan 'Oooohh' dan 'Aaahhh' oleh rakan-rakannya yang lain, teruta…

BANJIR MADINAH 2013 SAKSIKAN JASAD PARA SAHABAT NABI TIMBUL MASIH UTUH BERDARAH?

Imej
BANJIR MADINAH 2013 - JASAD PARA SAHABAT NABI TIMBUL MASIH UTUH DAN BERDARAH | Waktu terjadi banjir di Madinah, kubur 70 orang keluarga Perang Uhud itu dilanda banjir. jasad para sahabat timbul keluar dalam keadaan masih utuh kerana mereka dikuburkan di kawasan padang pasir.
UPDATE : BERITA PALSU BANJIR DI KOTA MADINAH 2013 Selepas banjir surut, darahnya masih mengalir harum dan dikuburkan semula tetapi sudah tidak ditandai nama-nama jenazah tersebut dan yang ditandakan kerana dikenali cuma 2 sahaja iaitu Saidina Hamzah RA kerana diketahui dengan luka didadanya, badannya tinggi besar.
Jasadnya masih berdarah dan harum. Bahkan tangannya masih menekup lukanya akibat terkena tombak, yang masih keluar darah. Walaupun sudah beberapa ribu tahun. Dan yang satu lagi adalah Abdullah bin Jaz RA kerana diketahui telinga dan hidungnya terpotong akibat diikat benang. Kedua orang inilah yang sekarang nisannya ada di Uhud. Jadi kalau sekarang kita berziarah ke Gunung Uhud, hanya ada 2 nisan saja.
S…

Tahukah Anda Sultan Sulu Meninggal Dalam Keadaan Papa Kedana

Imej
KUALA LUMPUR:Waris Kesultanan Sulu. Jamalul Kiram III yang mendalangi gerakan pengganas mahu menuntut hak kedaulatan ke atas Sabah meninggal dunia dalam keadaan papa, kata anak perempuannya.

Anak sulung Allahyarham, Jacel Kiram memberitahu sebuah stesen berita televisyen di Manila, bapanya tidak memiliki apa-apa semasa meninggal dunia pada 20 Oktober lepas.

"Ayah saya meninggal dunia papa. Jadi seorang sultan bukan tugas yang mudah. Saya bangga dengan keturunan saya tetapi kami menjalani kehidupan yang biasa," katanya kepada ANC Beyond Politics pada Selasa.

Menurut laporan, Jamalul, yang meninggal dunia di Pusat Jantung Filipina, bergantung hidup kepada ihsan derma rakan-rakan keluarga dan bantuan daripada Pejabat Loteri Kebajikan Filipina.

Allahyarham menghadapi masalah buah pinggang sebelum meninggal dunia.

Pengikutnya menceroboh perairan Sabah dan berkampung di Lahad Datu pada Februari lepas sebelum bertempur dengan pasukan keselamatan negara setelah enggan patuh arahan supaya…

Mengantuk Ketika Khutbah?Begini Cara Mengatasinya..

Imej
Setiap kali khutbah Jumaat disampaikan, pasti ada jemaah yang terangguk-angguk, bukan kerana khusyuk, tetapi mengantuk.

Pelik. Ramai yang payah lena walaupun atas tilam empuk, tapi masa khutbah, mudah sangat melayang ke alam impian.

 Kata orang, yang buat jemaah mengantuk adalah syaitan yang bergayut di mata. 

Wallahualam! Sebenarnya, jawapan kepada persoalan ini mudah sahaja; tidak perlu tubuhkan jawatankuasa penyiasat pun untuk mengenal pasti kenapa jemaah boleh terlelap masa khutbah, sedangkan di majlis hiburan, ramai boleh tahan berjaga tengah malam. 

 Yang pastinya, selain daripada isu dalam khutbah, persembahan khatib memainkan peranan menjamin kesegaran pemikiran dan pendengaran jemaah.

 Kalau khutbah menarik, isinya baru, intonasinya baik dan bahasa yang mudah difahami, siapa yang nak tidur? 

 Di surau Karangkraf di Seksyen 15, Shah Alam, setiap Jumaat, sejak 10 Mei lalu, khutbah yang disampaikan tidak pernah membuat jemaah mengantuk. Ada khatib dari Karangkraf sendiri, ada tig…

Dah Puas Hidup,Lelaki Ini Pilih Jadi Anjing

Imej
Sesetengah orang memang menggemari haiwan, tetapi bagi Gary Matthews, 47, dia mengimpikan untuk menjadi seekor anjing.Matthews yang juga juruteknik teknologi maklumat yang menganggur berhasrat menjadi haiwan berbulu itu jika diberi kesempatan.


Apabila mendapat peluang, biasanya dia akan memakai kostum anjing ketika berada di rumah bersama keluarga dan rakan, selain turut menggelar dirinya dengan nama timangan “Boomer”.Matthews suka berlari ke sana dan ke mari dengan dua tangan dan dua kakinya seolah-olah dia adalah haiwan empat kaki, makan makanan anjing dalam mangkuk haiwan dan mengejar kenderaan.

Lelaki berketinggian 1.80 meter itu juga gemar tidur dalam rumah anjing di kediamannya. Dia turut memiliki kostum anjing diperbuat daripada kertas, lapor Oddity Central.Menurut Matthews, dia memang sukakan anjing. Rancangan komedi Disney, “The Shaggy D.A” menjadi pendorong untuknya meniru kehidupan tidak normal itu.

Pada mulanya, dia menggelar dirinya “Pongo”, watak anjing dalam “101 D…

Suspek Bunuh Norazita Gila Duit.?

Imej
23 Oktober lalu, negara digemparkan dengan kes pembunuhan pegawai bank Norazita Abu Talib.

Mangsa yang merupakan kakitangan Ambank cawangan USJ 2 Sentral, Subang Jaya ditembak menggunakan ‘pump gun’ pada pukul 6.30 petang ketika sedang membuka bilik kebal untuk menyimpan duit.
Pelakunya tak lain tak bukan pengawal keselamatan yang sedang bertugas di bank berkenaan, dikenali sebagai Ardi Hamza dari Tawau, Sabah. Namun kesahihan warganegara suspek ini masih samar-samar kerana dia dipercayai menggunakan kad pengenalan palsu.
Bagaimanapun sepandai-pandai suspek menyembunyikan identiti, dia ternyata tidak terlepas daripada memiliki akaun Facebook. Malah dia boleh dikira aktif melayari laman sosial berkenaan dengan bilangan rakan melebihi 4,000 orang.
Menggunakan nama Ardi Ode Putra Katela, status terakhir dikemaskini suspek ialah ‘Jom balik kampung… selamat malam semua’ (Jum Blik kampung kita…. mat mlam all) dua hari sebelum melakukan pembunuhan kejam berkenaan.


Minat suspek terhadap duit j…

CARA MENSUCIKAN DIRI SETELAH MELAKUKAN ZINA

Imej
Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.... 

 Suatu hari, Rasulullah sedang duduk di dalam masjid bersama para sahabat. Tiba-tiba datanglah seorang wanita yang kemudian masuk ke dalam masjid. 

Dengan ketakutan, wanita tersebut mengaku kepada Rasulullah bahwa dia telah berzina. Mendengar hal itu, memerahlah wajah Rasulullah SAW seperti hampir meneteskan darah.

 Kemudian beliau bersabda kepadanya, Pergilah, hingga engkau melahirkan anakmu. Sembilan bulan berlalu, wanita itu akhirnya melahirkan. 

Dihari pertama nifasnya, dia datang kembali membawa anaknya, dan berkata kepada Rasulullah SAW: Wahai Rasulullah, sucikanlah aku dari dosa zina Rasulullah melihat kepada anak wanita tersebut, dan bersabda: 

Pulanglah, susuilah dia, maka jika engkau telah menyapihnya, kembalilah kepadaku. Dengan sedih, wanita itu akhirnya kembali lagi kerumahnya. 

 Tiga tahun lebih berlalu, namun si wanita tetap tidak berubah pikiran. Dia datang kembali kepada Rasulullah untuk bertaubat. Dia berkata: Wahai …

Kesian Sikucing,Kepalanya Ditembusi Panah

Imej
Cerita berawal saat pemilik Max, Brad Paquin dan istrinya Nancy, kehilangan Max yang tidak pulang selama dua hari.

Tapi Brad dan Nancy tetap menyediakan makanan untuk Max, dengan harapan Max akan kembali pulang ke rumah mereka di Santa Cruz, California, Amerika Syarikat.

PALMERSTON NORTH - Seekor kucing berhasil diselamatkan setelah kepalanya ditembak menggunakan panah otomatis. Busur panah tersebut menusuk hingga menembus kepalanya.

 Kucing bernama MooMoo ditemukan oleh g sang pemilik, Donna Ferrari, sedang bersembunyi di semak-semak sebelum dibawa ke dokter hewan di Kota Palmerston North, Selandia Baru. Ahli bedah hewan, Dr. Jonathan Bray, mengatakan bahwa MooMoo sangat beruntung karena hanya mengalami cedera ringan di hidung dan rongga matanya. 

Kondisinya membaik setelah menjalani operasi pengangkatan busur panah. “Ada sedikit cedera pada hidung dan rongga mata, tapi dia kucing yang sangat luar biasa beruntung,” kata Bray. Demikian dilansir Daily Mail, Jumat (25/10/2013).

 Piha…

Apa Terjadi Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala

Imej
Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

✐Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

✐Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

✐Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah…

Cara Mengesan Darah Babi di Penapis Rokok

Imej
Sejumlah pakar kembali mendedahkan bahawa di dalam penapis rokok ada kandungan darah babi. Salah satunya,  Institut Pertanian Bogor, Dr Anna P Roswiem.
 "Iya, ada (kandungan darah babi, red) dalam filternya", ujarnya seperti dikutip Republika, Rabu (28/8). 
Bagaimana cara mengesan adanya darah babi di penapis rokok dan apa alasan pengeluar rokok memasukkan darah babi di penapis rokok? 
Dalam rokok ada dua penapis. 
Penapis pertama, berwarna putih yang langsung ke mulut. Penapis ini disambung lagi dengan penapis kedua yang mengandungi darah babi. 
Menurut tuntutan syarikat merokok, darah ini digunakan untuk menapis toksin yang ada dengan lebih baik. 
Hemoglobin dari darah babi menapis racun-racun tembakau sehingga racunnya lebih sedikit. Biasanya kita boleh mengetahui bahawa merokok ini mengandung hemoglobin babi dengan melihat bungkusan rokoknya. 
Ada tanda Diamond Filter di bawah bungkusan. Syarikat rokok menulis keterangan ini di kemasan rokok dengan tulisan dan gambar.
 Penyelidi…

Kecoh Bila Gajah Pakai Jeans

Imej
Siapa sangka seekor gajah yang berukuran raksasa boleh memakai celana jeans dan kemeja layaknya manusia?

Kejadian yang unik dan menggelikan hati itu tentu tidak hanya terjadi di dunia kartun sebab seekor gajah di India ternyata bisa berpakaian layaknya manusia. Tetapi tentu saja si gajah tidak memakai pakaiannya sendiri karena ia dibantu oleh para pawang dan perawatnya.

 Setelah didandani, gajah itu terlihat menarik dengan celana jeans dan kemeja kotak-kotak. Tampilan gajah tersebut digunakan untuk promo produk pakaian Denizen yang merupakan anak dari produsen celana jins ternama, Levi’s.

Gajah yang terpilih untuk memakai pakaian tersebut juga ditemani oleh dua orang pembawa acara Lorena Garal dan Nawed Kahn yang langsung datang ke Jaipur, India. Setelah selesai memakai bajunya, gajah betina yang sudah berpakaian lengkap itu dibawa ke kontes kecantikan gajah.

 Dan penampilan menarik si gajah tidak sia-sia karena ia memenangkan posisi kedua di dalam kontes tersebut. Gajah itu juga men…