Catatan

Tunjukkan catatan dari April, 2013

Misteri Pokok Raksaksa Dikuburan,2 Minggu Ditebang,Berdiri Semula

Imej
Pohon berusia ratusan tahun di TPU Dusun Joho Desa Sumberjo Kecamatan Ngasem Kabupaten Kediri pada Selasa (16/4) lalu tumbang dan membuat geger kerana banyak kerangka yang menyembul keluar.

 Kini pohon itu kembali membuat penduduk terkejut. Pohon tersebut kini tiba-tiba berdiri kembali. Pohon itu kembali berdiri kukuh  di tempatnya. Pohon jenis berbulu yang tersisa 5 meter tersebut berdiri tanpa dahan, sebab ranting maupun daun telah dipotong oleh penduduk sekitar beberapa saat setelah tumbang.

Salah seorang saksi , Maliki (30) warga tempatan, menceritakan pohon yang usianya kira-kira 200 tahun tersebut diketahui berdiri kembali pada paginMinggu  (28/9) saat ia berjalan-jalan diwaktu pagi.

 "Pagi itu semua warga pada kaget, dan lokasi TPU ini dipenuhi warga yang berdatangan untuk melihat keanehan tersebut, "ujarnya Maliki saat dimintai keterangan sejumlah wartawan, 

Senin (29/4). Bahkan sangking dianggap aneh, pohon yang sempat roboh dan akarnya sempat membawa puluhan kerangk…

Benarkah Dakwat Kekal Dakwat Tipu?

Imej
Kecoh hari ini tentang dakwat kekal...namun ada sedikit info yg saya dapati dari facebook saya sayang Tun M.
Ini infonya           ;

Pertama BAJU ASKAR yang IZZAH tolong cuci tu BUKAN BAJU ASKAR yang tentera pergi mengundi. Itu baju untuk operasi!

Kedua Cara calit dakwat kekal BUKAN seluruh jari macam dalam gambar tu... tapi gambar sebelah kanan iaitu dari ruas kuku atas sampai bawah kuku!

***Namun ia bergantung kepada kawasan mengenai BAJU yang dipakai (MENGIKUT KEM)...



sumber:Facebook

Obama tiru fesyen rambut bini

Imej
malas nak kata apa..senyum je la....:)

Tun Daim Zainuddin:"Anwar Dan Wan Azizah Selalu Bergaduh"

Imej
"Sikit punya haru..." Tun Daim

Tu dia... Tun Daim Zainuddin sudah bersuara, malam tadi dalam ceramahnya di Putrajaya, beliau ulas semuanya, dari soal BN dan pembangkang, soal calon PAS Parlimen Putrajaya Datuk Husam Musa yang beliau kenal.

Kisah persahabatannya yang lebih lama dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad, sehinggalah soal gembar-gembur pembangkang kononnya di Parlimen Putrajaya, BN dah 'goyang'.

Ulasan Tun Daim, tajam menikam, walaupun jarang-jarang kita tengok beliau berceramah, beliau selalunya lebih suka menganalisis dalam diam saja.

Cuma akhir-akhir ini, boleh nampak Tun Daim mula all out sokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tokoh korporat yang dihormati dunia antarabangsa ini sejak dua bulan lalu beri interbiu kepada semua akhbar berbahasa Cina. Boleh kata setiap minggu ada satu akhbar akan dapat interbiu dengan beliu.

Semua disiarkan di muka depan akhbar masing-masing, kata-kata Tun Daim, orang Cina ambik pa…

Psstt..Azhar Sulaiman Yang Kiut...Cer Jawab Sket Isu Panah Petir Tu!

Imej
Azhar Sulaiman...'suara' silent majority yang fedup terus diperbodohkan


Azhar Sulaiman tidak masuk kategori artis yang suka bikin kontroversi.

Dia dikira antara artis yang ada stail.Penampilannya corporate look.Selain artis,Azhar juga mempunyai profesion tetap sebagai seorang arkitek.

Kalau tak silap...sebelum ini tak pernah dengar pun kisah dia enter frame cakap pasal politik.

Namun tiba-tiba menjelang pilihanraya umum ke 13,Azhar sudah bikin gegar dan panas hingga buat puak pembangkang jadi tidak senang duduk.

Berbanding dengan ramai artis lain yang diketahui turut menyokong Barisan Nasional,nampaknya dia mengambil pendekatan yang agak sempoi.

Dia bergerak secara solo untuk menghentam apa yang dilihatnya tidak betul dalam pakatan pembangkang. Senjatanya ialah menerusi alam siber yakni laman facebooknya,twitter dan youtube.

Paling sensasi dia secara terbuka kata yakin video yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Mustapha Ali adalah benar.

Dalam satu rakaman…

Padah Si Pelagak Ngeri

Imej
Pelagak ngeri maut ketika seberangi sungai

ORANG ramai menyaksikan aksi berani Sailendra Nath Roy bergantung pada seutas tali untuk menyeberangi Sungai Teesta. Dia kemudian maut kerana terkena serangan jantung.


KOLKATA - Seorang pelagak ngeri di India yang memegang rekod Guiness World Records untuk aksi flying-fox terpanjang menggunakan rambut meninggal dunia ketika melakukan aksi berbahaya itu.

Sailendra Nath Roy, 49, yang juga merupakan seorang pegawai polis cuba menyeberangi Sungai Teesta sejauh 180 meter pada Ahad lalu.

Selepas menyimpulkan rambut sepanjang paras bahunya pada takal di atas wayar, Roy sempat menghabiskan separuh perjalanan. Malangnya, dia tiba-tiba tersekat dan tidak dapat bergerak, lapor jurugambar AFP yang berada di tempat kejadian.

Beratus-ratus penonton yang pada mulanya bersorak memberi sokongan, kemudian menjerit ketakutan apabila melihat keadaan Roy.

"Pada ketika itu Roy kelihatan sangat panik dan cuba mencapai tali kedua untuk sampai ke garisan penama…

Gadis Bernama Eja Ini Dirasuk Di Rumah Mona Fendy

Imej
Kuantan: Jika lokasi pembunuhan dan kubur Mona Fandey dijadikan lokasi pemujaan nombor ekor, tapak rumah yang pernah diduduki Allahyarham di Tanjung Lumpur, di sini, pula dikaitkan dengan beberapa kejadian misteri.
Jenazah Mona ketika dikebumikan

Seorang wanita dikenali sebagai Ma berusia 50 tahun yang tinggal berhampiran tapak rumah itu mendakwa, selepas rumah diduduki Mona dirobohkan dan kenderaan berwarna hitam wanita itu dilupuskan penduduk kampung, pelbagai peristiwa aneh serta seram berlaku di sebatang pokok besar berhampiran rumah berkenaan.


“Beberapa penduduk yang sering melalui jalan itu mendakwa melihat kelibat seorang wanita melintas setiap kali hujan renyai, selain kerap diganggu sekumpulan kera berwajah pelik,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Mengimbas kisah silam itu, Ma berkata, pada mulanya dia menyangka penduduk kampung hanya mahu bergurau dengan mereka cerita seram kerana ingin melihat sama ada mereka berani atau tidak melalui laluan tanah merah berkenaan.


Bagaim…

Tentera Malang Ini Diperkosa Perempuan Selama 4 Hari

Imej
Nasib malang tentera berusia 25 tahun itu bermula ketika ia pada tengah malam tanggal 19 April di kawasan pusat perniagaan di Birchenough Bridge, Zimbabwe, menerima tawaran tumpangan ke bandar Mutare

Seorang tentera diduga telah diculik dan diperkosa perempuan selama empat hari sebelum kemudian direjam dan dibuang di kawasan pergunungan. 

Nasib malang tentera berusia 25 tahun itu bermula ketika ia pada 19 April tengah malam di kawasan pusat perniagaan di Birchenough Bridge, Zimbabwe, menerima tawaran tumpangan ke bandar Mutare, juga di Zimbabwe. 

Saat itu, dua perempuan dan seorang lelaki berada di dalam sebuah kereta Mercedes Benz. Setelah memandu selama kira-kira satu jam menuju bandar, pemandu mengalihkan keretanya dari laluan yang sebenarnya. 

Mangsa mengeluh. Namun, ia malah diancam dengan sebilah pisau. Jurucakap polis Manicaland, Naib Inspektor Nuzondiwa Clean, mengatakan kepada akhbar Zimbabwe, Newsday , "Setelah menyimpang dari laluan, korban bertanya mereka menuju ke mana…

Kerana Cerai Noniswara Jadi Sewel?

Imej
Noniswara Dituduh Sewel Gara-Gara Kes Cerai

             Noniswara mahu menyelesaikan kes penceraiannya secepat mungkin.

PETALING JAYA: Dramatis Noniswara kecewa apabila ada pihak melemparkan kata-kata negatif kononnya dia enggan berpisah dengan suaminya selepas menarik balik permohonan cerai secara baik di Mahkamah Rendah Syariah dekat sini pada 18 April lalu.

Nonis atau nama sebenarnya, Monis Wara Baharudin, 43, berkata, keputusannya itu mengundang persepsi tidak benar sesetengah pihak yang beranggapan dia seperti mahu berbaik-baik dengan suaminya, Datuk Rosman Ridzwan.

"Saya menarik balik tuntutan itu kerana tidak mendapat kerjasama suami untuk bercerai secara baik di mahkamah apabila dia enggan menerima surat saman atau hadir ke mahkamah bagi menyelesaikan kes kami.

"Ramai menyangka saya tidak jadi bercerai dan mula melemparkan kata-kata negatif dengan mengatakan saya perempuan 'ting tong', 'sewel' dan 'gila talak'," jelasnya .

Tambah Nonis,…

Lihat Anak Perempuan Aishwarya Yang Terkini

Imej
Ibu dan anak akhirnya muncul di airport..


















Agak-agak korang ikut rupa sape yek??

Calon PKR (DUN) Chini:INGAT!!Jangan Jadi Tanggang Moden

Imej
Ibu Menangis, Berdoa Anak Kalah Kerana Jadi Calon PKR


Sunah Omar (kanan) menangis kerana kecewa dengan anaknya, Sitarunishah Ab Kadir bertanding menjadi calon PKR, DUN Chini.

PEKAN: Kemelut Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang semakin meruncing apabila ibu kepada seorang calonnya di Pahang, tidak merestui anak perempuannya, Sitarunishah Ab Kadir bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei ini.

Sunah Omar, 61, berkata dia sedih dan kecewa apabila mengetahui anaknya yang selama ini anggota Umno tiba-tiba menjadi calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini menentang penyandang kerusi DUN itu daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Abu Bakar Harun.

Sunah memberitahu sidang media di sini pada Ahad, tindakan anak sulung daripada lima beradik itu membuatkan dia dan suaminya, Abdul Kadir Zakaria, 63, kecewa kerana selama ini Umno dan BN banyak membantu masyarakat peneroka di Felda Chini Timur 3 di sini.

"Mula-mula saya sudah dengar khabar angin apabila kalangan j…

INILAH IKLAN PALING DIBENCI OLEH YAHUDI LAKNATULLAH!

Imej
INILAH IKLAN YANG MEMBUAT ORANG YAHUDI FOBIA DAN TRAUMA |

 Selepas beberapa hari semenjak tersebarnya video yang dikatakan menghina Nabi Muhammad SAW ke seluruh dunia oleh puak-puak Yahudi ini, akhirnya mereka terpaksa berhadapan dengan apa yang umat Islam di dunia rasai selepas turut dihina dalam sebuah iklan oleh sebuah syarikat pembuat pil.

Gambar mengerikan mangsa kem tahanan rejim Nazi adalah mimpi buruk bagi sebahagian besar kaum Yahudi.

Namun, gambaran mengerikan itu justeru menjadi bahan jenaka sebuah surat kabar Estonia dengan menjadikannya sebuah iklan. Tidak hairanlah, iklan ini mengundang kemarahan banyak orang, terutama kaum Yahudi.

Iklan itu sendiri mempromosikan pil diet yang memaparkan sejumlah lelaki kelaparan dengan lokasi di kem mematikan terbesar di Jerman itu. Dalam iklan itu, terpampang tulisan,” Satu, Dua, Tiga, pil pelangsing Dr Mengele sangat berkesan untuk anda! Tak ada lagi orang gemuk di Buchenwald! ”


Reaksi paling keras datang dari organisasi Yahudi. Mere…

Biarpun Beribu Tahun Akhirnya Rangka Romeo and Juliet ditemui

Imej
RANGKA sepasang kekasih berusia antara 1450 dan 1550 tahun ditemui dalam posisi berpegangan tangan di Republik Dominican.


Rangka dipercayai pasangan kekasih Romeo and Juliet ditemui di Republik Dominican.

Dipetik MailOnline, arkeologi dari Cluj-Napoca Institute of Archaeology and History of Art, Adrian Rasu mendakwa, rangka itu kemungkinan milik sepasang kekasih Romeo and Juliet.

“Penemuan ini timbul misteri kerana penguburan sedemikian belum pernah terjadi ketika zaman itu. Rangka lelaki berkenaan dalam keadaan luka parah kerana pinggangnya patah berbanding rangka wanita yang masih sempurna,” katanya.

Beliau berpendapat, pasangan itu disemadikan bersama sebagai penghormatan cinta mereka oleh penduduk kampung ketika itu.

TOYOL INI DIBERI HABUAN MENONTON S***S SETIAP KALI PULANG DARI MENCURI

Imej
JOHOR BAHRU: Akibat mahukan kesenangan berterusan menerusi jalan haram, segelintir pemuja toyol sanggup memeterai perjanjian luar biasa termasuk memenuhi permintaan pelik makhluk halus itu yang ingin melihat tuannya melakukan hubungan seks di luar nikah.

Perjanjian yang dibuat pemuja berkenaan selepas roh toyol itu dibangkitkan, adalah antara habuan diterima makhluk berkenaan yang mampu menyelinap bilik berkunci dan mencari wang disorok bagi melakukan tugas mencuri di kediaman penduduk.Selain itu, toyol berkenaan juga diberi makan ayam dan dihadiahkan barang permainan kanak-kanak oleh pemujanya setiap kali berjaya menyerahkan wang curi.

Perbuatan tidak bertanggungjawab pemuja toyol itu yang berani melakukan perjanjian berkenaan walaupun menyedari ia perbuatan syirik dan dilaknat Allah, kebiasaannya tidak disedari ahli keluarganya.Perkara berkenaan didedahkan seorang pengamal perubatan tradisional, Hafizan Abdullah, 55, yang turut terkilan dengan kewujudan perjanjian luar biasa antara…

Subhanallah, Jasad Ayah Ustaz Uje Masih Utuh

Imej
Jenazah Ustadz Jefri Al Buchori

JAKARTA – Selain diiringi ribuan jemaah, ada hal menakjubkan yang terjadi saat pemakaman Ustadz Jefri Al Buchori (Uje). Jenazah ayah yang dikubur 21 tahun lalu masih utuh.

Almarhum Uje sempat berpesan ketika meninggal dikuburkan bersebelahant makam ayahnya, H. Ismail Modal, di Tempat Pemakaman Umun (TPU) Karet Bivak, Tengsin, Tanah Abang, Jakarta.

Lalu, saat makam Uje yang bersebelahan dengan sang ayah digali, beberapa bahagian tubuh jenazah ayahnya ternyata masih utuh. Padahal, ayah Uje sudah wafat lebih dari 21 tahun lalu.

"Jasadnya masih utuh, padahal Pak Ismail meninggal tahun 1992. Saya dikasi lihat sama tukang gali kuburnya," ujar Icih, salah seorang keluarga Uje saat ditemui di TPU Karet Bivak, Tanah Abang, Jakarta Pusat, Jumat (26/4/2013).

Ingatkan Dah Mati,Rupa-rupanya..........

Imej
Ada seorang lelaki tiba-tiba terapung di sebuah sungai di Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) hal ini menarik perhatian masyarakat sekitar kerana didakwa sudah meninggal dunia. Namun ketika dihampiri, lelaki itu hanya tertidur.



Para polis dan pegawai-pegawai koroner langsung menuju ke lokasi, ketika masyarakat sekitar Sungai Susquehanna melihat sesosok jasad yang mengapung di bandar Williamsport. 

Masyarakat melihat lelaki itu mengapung dengan wajahnya menghadap ke atas. Tapi jaket keselamatan yang dipakainya membuat laki itu tidak tenggelam.


Seperti apa yang diberitakan Emirates 24/7, Selasa (14/8/2012), kawasan sungai tersebut memang sering dijumpai tubuh yang mengambang akibat tenggelam.
T
api setelah beberapa saat kemudian, lelaki itu pun terbangun. Pasukan penyelamat yang tak tahu apa yang sedang terjadi mengatakan, lelaki itu tak mengetahui apa yang tengah terjadi sampai seekor belalang hinggap di hidungnya.

Lelaki yang bernama Joseph DeAngelo itu pun duduk terdiam. Dirinya pun ke…

Lelaki Tua Berjalan Tanpa Kepala Di China

Imej
Lelaki Tua Berjalan Tanpa Kepala Di China sungguh mengejutkan penduduk yang ada disebuah kampung di china...Sekali pandang memang menyeramkan...Apakah sebenarnya yang berlaku...???.




-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-







                                      sakit leher barangkali...




credit:tabekpuang

Bila Akak DiBalik Pintu Marah

Imej
Antara soalan yang biasanya diajukan berkenaan pasangannya jika seseorang tu baru berkahwin ataupun baru dapat pakwe/awek baru ialah "Cun tak?". "Hensem tak?".

Cun ke tak bini dia? Perlukah tanya soalan bini dia cun ke tak? Kalau memang cun, boleh la aku jawab dengan jujur. Tapi, kalau bini dia muka tak seberapa, takkan aku nak straight to da point cakap dia huduh? Bukankah aku dah dikira menghina ciptaan Allah?


Agaknya dah jadi lumrah antara kita suka bertanya dan membandingkan pasangan seseorang. Antara contoh-contoh lain..

1. Kenapa suami hensem, isteri tak lawa? Kenapa isteri lawa, suami huduh?


2. Lelaki tinggi macam galah, kenapa pilih bini yang pendek macam ayam katik? Bini tinggi, kenapa pilih lelaki yang lebih rendah dari dia?


3. Macamana lelaki yang tough macam tu boleh suka pompuan kolestrol macam dia? Pompuan tu body cantik, tapi kenapa pilih lelaki gemuk macam badak air?


4. Anak dara kahwin dengan duda tua bangka? Eurghhh.. Anak teruna kahwin dengan janda…

Lagi Kisah Pencuri Bodoh

Imej
London: Sekumpulan pencuri yang melarikan beberapa kereta mewah dan berprestasi tinggi daripada sebahagian penduduk paling kaya di bandar raya ini ditangkap selepas memuatnaikkan gambar dalam Facebook.

Ia termasuk gambar yang menunjukkan seorang anggotanya memakan sandwic ‘wang.’ Menurut sumber polis, lapan lelaki itu mencuri sembilan kereta, termasuk BMW, Range Rover, Porsche dan sebuah Mercedes berharga RM500,000 di samping barang kemas, telefon bimbit, komputer riba dalam 15 rompakan berasingan.


“Polis akhirnya berjaya menangkap mereka selepas seorang anggota memuatnaikkan gambarnya duduk di atas bonet sebuah Range Rover curi dalam Facebook”, katanya.

Gambar itu membolehkan polis menemui beberapa gambar lain dalam laman sosial itu dan pada telefon kumpulan berkenaan yang menunjukkan mereka berbangga mengenai kekayaan masing-masing. Ia menunjukkan mereka duduk di atas kereta curi, minum arak, memakai jam Rolex dan Cartier serta bergaya bersama-sama longgokan not £20 dan £50.


Satu d…

Meninggal Setelah Terserempak Hantu

Imej
Pada akhir bulan Februari lalu, ada berita mengejutkan dari sebuah hotel di California. Tubuh seorang gadis bernama Elisa Lam, 21 tahun ditemukan dalam tangki air minum hotel. Yang membuat geger, Hotel Cecil tempat gadis tersebut menginap memiliki reputasi horor dan pembunuhan. Rakaman kamera CCTV menunjukkan bahwa Elisa tampak aneh saat berada dalam lift pada malam hari sebelum dia menghilang. Sampai akhirnya seorang pekerja hotel menemukan tubuh Elisa di dalam tangki air hotel.


Agak janggal menerima kenyataan bahwa selama 19 hari, tamu hotel mandi, sikat gigi, minum dan makan dengan air yang sudah terkontaminasi jenazah manusia. Kematian Elisa menyisakan pertanyaan besar. Dia menginap seorang diri di hotel saat liburan. Tidak ada hal ganjil selama dia menginap, dia juga tidak bertemu dengan siapapun. Tetapi sebuah rekaman CCTV memperlihatkan bahawa Elisa tampak aneh saat naik lift, semalam sebelum dia menghilang.

Awalnya, Elisa tampak biasa menekan tombol lift, sendirian. Kemudian …

Tahukah Anda Bahayanya Jika Lipas Dibunuh

Imej
Bila anda melihat binatang lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati KERANA isi perut lipas sangat bahaya.


Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

Cara nak tengok lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin. Nanti cacing perut lipas akan bergerak-gerak.

Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) karena dapat masuk melalui pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar.

Hotel Cinderella ,Letaknya ditingkat atas Cinderella Castle

Imej
Adapun kemudahan istimewa di "hotel Cinderella" ini terdiri dari sebuah bilik tidur utama serta bilik mandi peribadi dengan lantai keramik mewah. Di beberapa bahagian lantainya kelihatan lantai mozek bermotif labu yang terukir daripada 30,000 keramik Itali.

Selamat datang di hotel sangat eksklusif ini, yang walaupun dengan wang atau emas pun anda tidak boleh menginap di dalamnya. Ya, kecuali anda seorang tetamu yang beruntung kerana terpilih secara rawak untuk menikmati bilik-bilik mewah hotel ini.



Bilik spesial ini berkubu di tingkat atas Istana Cinderella (Cinderella Castle), Walt Disney World, Lake Buena Vista, Florida, Amerika Syarikat. Awalnya, bilik ini dijadikan sebagai pangsapuri untuk keluarga besar Walt Disney ketika tengah bercuti di Florida. Malangnya, pada 1966, Walt lebih dulu meninggal dan rencana itu terbengkalai hingga 30 tahun lamanya.

Pada 2005, bilik tersebut benar-benar telah selesai dilengkapi pelbagai kemudahan penginapan dan sebuah bilik tidur keraja…