Header Ads

Apa yang Menarik Tentang Shah Rukh Khan?Baca Disini.....

loading...
Bintang Bollywood, Dato` Shah Rukh Khan memberitahu bahawa kehadiran bayi lelaki Abram yang diperolehinya menerusi ibu tumpang adalah satu anugerah yang tidak ternilai buatntya sempena kedatangan Syawal ini.


Walaupun dalam waktu yang sama, Shah Rukh Khan gembira dan teruja kerana filem terbarunya turut ditayangkan pada sambutan raya kedua, 9 Ogos yang merupakan sambutan raya pertama di India, namun dia akui rasa gembira itu lebih dirasai kerana kehadiran si anak kecil itu di dalam keluarganya. "Sambutan Aidfitri pada tahun ini sangat bermakna kerana saya telah pun memiliki anak lelaki yang baru. 

Ini adalah produksi yang terbaik buat saya, yang lain jatuh nombor dua," katanya yang sebelum ini telah pun memiliki dua anak iaitu Aryan dan Suhana bersama isterinya, Gauri. 

 Namun, Shah Rukh Khan akui dia tidak dapat menjalani ibadat puasa yang penuh pada tahun ini disebabkan terpakasa mengambil ubat tahan sakit setiap pagi. Shah Rukh Khan baru saja menjalani pembedahan di bahagian bahunya setelah menderita sekian lama akibat penyakit tersebut. 

 Mengenai sambutan Aidilfitrinya, Shah Rukh Khan berkata, dia mengadakan upacara sembahyang serta membaca doa. 

 "Saya turut meminta Gauri untuk menyediakan nasi beriani kepada tetamu yang datang. Selalunya, saya akan sambut Aidilfitri bersama hari ulang tahun kelahiran saya," katanya.

 Mengenai filem Chennai Express yang diarahkan Rohit Shetty, aktor berusia 47 tahun ini akui tidak gemar menyimpan filem sebaik saja ianya selesai dilaksanakan. 

 "Apabila filem saya selesai, ia harus keluar di pawagam. Samalah macam Chennai Express. Kebetulan ia jatuh pada hari perayaan Aidilfitri. 

Saya harap semua orang akan enjoy dengan filem yang saya buat ini. "Ada juga kami terfikir untuk lancarkan ia pada 11 Oktober. Tapi, pada tarikh itu saya terpaksa menjalani satu lagi pembedahan. 

Jadi, saya telah meminta Deepika Pandukone untuk melakukan filem itu lebih awal selama sebulan supaya ianya dapat dilancarkan pada sambutan Aidfitri," katanya.

13 Fakta Menarik Tentang Shah Rukh Khan


Ada beberapa fakta unik yang dapat Anda baca, inilah faktanya:

 Shah Rukh dilahirkan pada 2 November 1965 di rumah sakit Talwar Nursing Home New Delhi.
Keluarga Shah Rukh tinggal di daerah Rajinder Nagar, sebuah wilayah tempat tinggal masyarakat menengah di India.

Ketika usia 4 tahun, Shah Rukh berkelahi dengan seorang anak dengan melempar sebuah batu. Lemparan Shah Rukh merontokkan gigi belakang anak itu.

Pada malam harinya ayah sang anak yang rontok giginya datang ke rumah Mir Taj Muhammad dalam keadaan mabuk dan marah dengan membawa sebilah pisau. Ayah anak itu ingin membunuh Shah Rukh, namun Mir melindungi dan mendinginkan masalah.

Mir menjelaskan pada Shah Rukh bahwa ayah si anak datang dengan mabuk dan sebilah pisau. Mir juga menyuruh Shah Rukh meminta maaf atas perbuatannya itu.

Ia menyelesaikan pendidikan SMA-nya di ST Columbus High School. Di sekolah ini Shah Rukh lebih menyukai namanya dieja sebagai SHAH RUKH KHAN.

 Prestasinya sangat bagus dalam bidang Biologi, Hindi, dan Elektronik, namun untuk nilai Matematik selalu minim.

Di sekolah ia mendapat gelaran "Sword of Honour" karena menjadi siswa terbaik. Shah Rukh termasuk siswa yang aktif dan cerdas, dalam prestasi belajarnya ia mendapat penghargaan Raman Subramanyam Award di kelas X pada tahun 1982 - 1983 untuk predikat siswa teladan, terbaik dalam olahraga, dan terbaik dalam ekstrakulikuler.

Selain itu Shah Rukh juga mendapat penghargaan Sword of Honour di kelas XII pada tahun 1984 - 1985 untuk predikat siswa teladan, sportivitas, ketaatan, dan intregitas.

 Shah Rukh menyelesaikan kuliahnya di Hans Raj College, University jurusan ekonomi pada tahun 1985 - 1988. Ketika Kampus itu merayakan Golden Jubilee iaitu sebuah pemberian penghargaan pada mahasiswa lulusan kampus tersebut yang sukses dalam hidup,

Hans Raj University mengundang Shah Rukh menjadi salah satu lulusan yang sukses. Dalam penghargaan ini Hans Raj College membagikan 17 shield bagi mantan mahasiswa yang sukses dalam hidupnya. Setelah lulus dari Hans Raj University, Shah Rukh melanjutkan study masternya di Jamia Milia Islamia University pusat penelitian komunikasi dalam pembuatan film dan jurnalistik.

Shah Rukh mendapat ilmu akting dari guru teaternya, Barry John. Shah Rukh sangat mencintai istrinya, ia sangat posesif pada semua tindakan Gauri yang tidak sesuai dengan Shah Rukh, bahkan jika rambut Gauri terlihat turun ia akan marah.

Shah Rukh jatuh cinta pada pandangan pertama, ia menyebutkan cinta ini dengan fenomena Gaurima.

Alasan mengapa Shah Rukh membeli mannat, rumah mewahnya. Karena ia ingin memiliki ruang ibadah ekslusif dan tempat untuk beristirahat di hari tua.

Shah Rukh pernah berkata jika suatu hari ia muflis, ia tak akan menjual mannat-nya. Shah Rukh suka menonton film dalam keretanya.

Ia lebih menikmati menonton film sendirian dengan suasana tenang.

 Shah Rukh disaat santai senang bermain game. Game favoritnya adalah Smackdown vs Raw. Tetapi ia kurang  suka dengan XBOX.
Loading...

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.