Selebriti Dunia Muflis kerana Terjerat Hutang.Siapakah Mereka?

                                  Nadya Suleman dengan anak-anaknya

Hidup glamour, dipuja banyak orang dan kekayaan berlimpah sinonim dengan kehidupan para selebriti Hollywood. Mereka pun tak pernah kekurangan dengan pendapatan mereka sebagai bintang.

Tetapi, roda terus berputar. Mungkin itulah ungkapan yang tepat ditujukan kepada lima selebriti Hollywood ini. Kekayaan dan kehidupan mewah yang mereka miliki hilang dalam sekejap. Mereka pun perlu menghadapi kesulitan ekonomi dan terlibat hutang.
Yang mengerikan jumlah hutang mereka tidaklah sedikit, melainkan mencapai berbilion-bilion. Akhirnya, para seleb ini kehilangan harta benda dan mengalami kebangkrutan. Siapa sajakah mereka?



4. Lindsay Lohan
Perilaku liar dan gemar berpesta dan hura-hura menghancurkan karier dan hidup Lindsay Lohan. Masalah demi masalah menghampiri hidupnya. Ia harus berurusan dengan undang-undang, kerana memandu dalam keadaan mabuk. Belum lagi beberapa pertengkaran yang melibatkan artis tersebut.


Gara-gara pelbagai masalah itu, membuat artis yang akrab disapa Lilo ini sepi tawaran. Lilo menghadapi kesulitan kewangan kerana gaya hidupnya tersebut. Ia terlibat hutang berbilion-bilion ringgit. Lilo tak mampu membayarnya.


Ia pun harus diusir dari mansion mewahnya di Los Angeles kerana sudah tak mampu lagi membayar wang sewa. Lilo khabarnya pindah ke pangsapuri di New York, yang disinyalir menyewa pangsapuri yang lebih murah.


Kerana tak punya wang, Lilo dikhabarkan tak mampu untuk membayar perkhidmatan peguam. Ia berusaha mencari peguam percuma untuk menangani kes undang-undang yang menjeratnya. Tak hanya itu, untuk bayar hutang dan bertahan hidup, Lilo harus menjual barang-barang berjenama-nya.



5. Mike Tyson
Bekas juara tinju kelas berat, Mike Tyson menghasilkan berjuta-juta dolar semasa menekuni kerjayanya sebagai peninju. 


Tetapi, sayangnya, peninju tersebut tak boleh menyimpan wangnya dengan baik.
Ia pun harus menghadapi masalah kewangan. Ia mempunyai hutang sebanyak US $ 27 juta termasuk bil cukai sebanyak US $ 13 juta. Dengan kesulitan kewangan yang dihadapi itu, Tyson mengajukan muflis tahun 2003 lalu.


6. Nadya Suleman
Nadya Suleman atau yang lebih dikenali dengan Octomom, juga salah satu selebriti yang terjerat hutang. Ia pun mengalami kemuflisan. Ibu 14 anak ini tak mampu membayarnya. Bahkan, ia bersama anak-anaknya nyaris menjadi gelandangan.


Untuk menyelamatkan hidup anak-anaknya, Nadya memutuskan untuk membintangi filem lucah. Ia dibayar mahal. Nadya juga menjadi penari bogel di dua kelab malam. 

Penghasilannya itu langsung dibayar Nadya untuk menyewa sebuah rumah untuk tempat tinggal ia dan anak-anaknya.
S

ayang, wang tabungannya  habis t, setelah ia menjalani pemulihan untuk ketagihan ubat dan kecemasan yang berlebihan. Ia pun kembali menghadapi kemuflisan. Nadya meminta bantuan kerajaan.


gaya hidup mewah ....mmg jadi petaka

Ulasan

  1. Kak yati.rajin sungguh tkaq template dgn warna blog ni..hehe...yang ni pun cntik ni...

    BalasPadam
  2. mmm..akibat lalai dalam dalam kehidupan sampai tak sedar diri tu berhutang...

    BalasPadam
  3. Hehe..kak yati..tiap2 ari sya melawat blog kak yati ni..terperasan..mesti tkaq2 kaler dgn template..pandai kak yati tkaq layout dia sekali... :D

    BalasPadam
  4. @hitomi lavender
    haha..ni bukan pandai namanya...ni nak jahanamkan blog..mula2 buat mmg x jadi..panik gak r...tapi banyak bukak blog tutorial..godek2,blajar dari situlah...

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!