Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2011

Bersalin sambil berdiri.....Bagus ke?

Imej
Jika selama ini wanita bersalin dengan cara berbaring, di Peru lain pula ceritanya. Mereka mengubah tradisi dan percaya bersalin berdiri memiliki kelebihan tersendiri.
KEDUDUKAN berdiri semasa bersalin boleh mengurangkan tempoh proses kelahiran.

HAMIL anak yang ketujuh, Benigna Condori dengan tabah mengatur langkah selama berjam-jam melalui pergunungan Andes di Peru ke sebuah klinik kesihatan yang menggabungkan perubatan moden dengan amalan pribumi seperti bersalin berdiri.

Selepas lima kelahiran di rumah, Condori, 37, telah memutuskan untuk melahirkan dua bayi terakhirnya di salah sebuah daripada beberapa ratus klinik baru yang mula membenarkan wanita bersalin sambil berdiri dan bukan berbaring.

Harapan program itu ialah mengurangkan kadar kematian ibu ketika bersalin dengan menggalakkan wanita miskin, sebahagian besarnya masyarakat pribumi Peru untuk meletakkan diri mereka di bawah jagaan profesional.


BERSALIN boleh memberi kesan kepada jumlah oksigen yang diterima bayi.

Condori berk…

Demi Kembalikan Glasier, Lelaki Mengecat Gunung di Peru

Imej
Untuk mengatasi kurangnya glasier di pergunungan Peru, seorang lelaki dan pasukannya mengambil pendekatan yang tidak biasa, iaitu mengecat pergunungan tersebut dengan menggunakan cat putih.

Daerah tersebut terlalu sejuk untuk tanaman tumbuh dan hidup, dan selalu bergantung pada ais yang menutupi pergunungan itu. Namun dalam masa beberapa tahun terkini, kurangnya es telah mencipta suatu cabaran besar bagi para gembala di kawasan tersebut. Dimana kurangnya es bererti tidak ada air untuk tumbuhnya rumput guna memberi makan haiwan ternakan mereka.


Eduardo Gold adalah pengasas Peru Glaciers, sebuah organisasi yang bertujuan untuk membawa es kembali ke pergunungan itu. Dimana Gold dan krunya sedang bekerja di ketinggian 5.000 meter di atas paras laut, mengecat pergunungan dalam projek untuk membawa glasier kembali.


eduardo gold

Walaupun banyak orang pesimis dan mencibir usahanya ini, namun Gold mempunyai teori sendiri di sebalik projek tersebut. Menurutnya, jika pergunungan yang gelap menye…

Bagi Gadis Ini,Kemalangan Itu Mengubah Segalanya

Imej
Jacqui, Berasal dari Austin , Amerika.


Bagaimana ? Cantik Kan ??



Pada Suatu Hari Dia Diajak ke Pesta Bersama Teman – Temannya, Sebenarnya Sang Ayah sudah menyuruh dia untuk pergi menggunakan Teksi, tapi dia lebih Memilih dengan menaiki kereta pribadi.

Hingga pada saat perjalanan
anpa disangka, kereta yang dipandunya mengalami kealangan,dilanggar kereta lain
Apa yang terjadi dengan jacqui ?

Keadaan Jacqui Setelah Mengalami Kecelakaan

60% Tubuh Jacqui Terbakar, Jari-Jarinya Hancur

Tak bisa menahan sakit, tak bisa menahan tangis

Si ayah setiap hari senantiasa slalu disamping Jacqui

Dialah yang melanggar jacqui, Reggie Stephey, 18 tahun, bintang pemain sepak bola di skolahnya.

Reggie mengaku melanggar Jacqui ketika Mabuk

Sekarang Dia dihukum 7 tahun dan denda $20,000

Don’t Be Sad Jacqui !We Always Beside And Support You

Inilah Jacqui Sekarang.. Tetap semangat menjalani hidup, walau terkadang orang di sekitarnya terutama anak-anak yang melihatnya, memanggilnya dengan panggilan ‘monster’, tetapi dia…

Masyaallah...Cantiknya Perut Semut..Mari Sama-sama Lihat..

Imej
Apa jadinya kalau semut makan makanan yang berwarna kuning? Ternyata perut semut ini ikutan berwarna kuning! Kita beri mereka makanan dengan warna yang lebih beragam maka kamu akan takjub melihat hasilnya.

Ketika Shameem melihat seekor semut yang berubah warna menjadi putih sehabis minum susu yang tercicir, ia segera memberitahu suaminya yang seorang ilmuwan, Mohamed Babu, 55.
Dr Babu lalu mencoba bereksperimen di halaman dengan memberi semut-semut ini makanan berupa gula yang berwarna-warni. Hasilnya ternyata sangat menakjubkan. Perut mereka yang transparan berubah warnanya sesuai apa yang mereka makan.


Beberapa semut mencoba mencicipi gula-gula dengan warna yang berbeda sehingga hasilnya perut mereka memiliki kombinasi warna yang menarik.
Gula itu diteteskan diatas alas paraffin sehingga titisan gula dapat mempertahankan bentuknya.
Dr Babu yang berasal dari Mysore, India selatan ini mengaku kesulitan untuk menangkap gambar artistik dari para semut yang sedang bersantap gula warna-wa…

Dari ucapan yang sia-sia kepada ucapan berpahala...

Imej

Beginilah Cara Malaikat Maut Memberitahu Ajal Kita, WAJIB BACA!

Imej
Sebagian Para Nabi berkata kepada Malaikat pencabut Nyawa. “Tidakkah Kau memberikan Aba-aba atau peringatan kepada Manusia bahwa kau datang sebagai malaikat pencabut nyawa sehingga mereka akan lebih hati-hati?”

Malaikat itu menjawab. “Demi Allah, aku sudah memberikan aba-aba dan tanda-tandamu yang sangat banyak berupa penyakit, uban, kurang pendengaran, penglihatan mulai tidak jelas (terutama ketika sudah tua). Semua itu adalah peringatan bahwa sebentar lagi aku akan menjemputnya. Apabila setelah datang aba-aba tadi ia tidak segera bertobat dan tidak mempersiapkan bekal yang cukup, maka aku akan serukan kepadanya ketika aku cabut nyawanya: “Bukan kah aku telah memberimu banyak aba-aba dan peringatan bahwa aku sebentar lagi akan datang? Ketahuilah, aku adalah peringatan terakhir, setelah ini tidak akan datang peringatan lainnya “ (HR imam qurthubi)

Beginilah cara kerja Malaikat Maut
Nabi Ibrahim pernah bertanya kepada Malaikat maut yang mempunya dua mata diwajahnya dan dua lagi tengkuk…

Candi Buddha yang Terbuat Dari Botol Arak..Ada Juga Yer?

Imej
Wat Pa Maha Chedi Kaew, juga dikenali sebagai Wat Lan Kuad atau "Kuil dari botol Juta ', kira-kira 400 kilometer timur laut Bangkok di bandar Han Khun berhampiran sempadan Kemboja. Menggunakan botol Heineken (hijau) dan Beer Chang botol (coklat) para biarawan mampu membersihkan pencemaran tempatan dan mencipta struktur yang berguna .






macam2 la diorang ni

Psstt....Kate & William Dah Tua....(Dah Tengok Lum??)

Imej
Gambar ini dibuat oleh Mike Parker, seorang ahli fotografi asal London. Dia membuat sketsa bagaimana wajah William dan Kate pada 30 tahun akan datang. Gambar yang diolah Mike adalah foto yang diambil ketika pertunangan Ratu dan Raja Inggeris itu.
Dalam sketsa digital tersebut terlihat Kate dan William dengan kerutan di sekitar wajahnya. Rambut mereka pun memutih. Meskipun demikian, kedua-duanya tetap kelihatan menawan.



Dekorasi di dalam gereja pun dibuat sedemikian rupa sesuai keinginan William dan Kate. Lapan pokok setinggi 20 kaki dimasukkan untuk mencipta paparan sebuah taman negara Inggeris di dalam gereja bersejarah tersebut.
Kate juga telah menempah lebih daripada empat tan daun dan bunga mawar putih. Designer bunga Shane Connolly juga telah membuat hiasan yang terbentuk seperti lorong saat para tetamu berjalan masuk ke Abbey.
Setelah William dan Kate rasmi menjadi suami isteri, ada 5 upacara seremoni yang digelar Kerajaan Inggeris. Acara tersebut digelar saat membawa kedua-du…

Cantiknya Bila Ombak Membeku

Imej

Eeee...Tak Nak Lah Duk Rumah Macam Ni...Seram!!

Imej
1. Laci potongan Boneka


2.kerusi cetak Anatomi dan bantal oleh AK-LH mengingatkan saya untuk latihan postur tubuh yang tepat saat duduk.


3. Keset Kulit Hitler Jutaan orang sepertinya punya mimpi untuk menginjak-injak tubuh Hitler dan sekarang mereka boleh melakukannya dengan karpet Hitler, Karya ini oleh seniman Israel Boas Arad yang mengatakan dia berharap untuk menunjukkan bagaimana Holocaust mempunyai bekas luka Israel, tetapi juga telah disalahgunakan olehnya.Dia mengatakan karpet merupakan perwakilan dari apa yang pemburu Nazi akan lakukan jika ia menangkap hadiah utama, pemimpin Nazi.


4. Human Furniture


5. Jubin wajah bayi Bayangkan sebuah bilik yang penuh dengan benda ini, sedikit aneh


6. Lilin Berdarah diperbuat dari lilin dua-warna (putih di luar, merah di bahagian dalam), Lilin Pilar Pendarahan ini kelihatan normal ketika duduk di atas meja kopi anda. Namun cahaya nya akan kelihatan semakin menyeramkan ketika darah merembes keluar dari lilin yang meleleh!


7. Lampu terkut…

Foto Ajaib Yang Sah-sah Menipu Mata Kita

Imej
Foto di atas ini adalah foto asli yang menggambarkan keadaan nyata seperti apa adanya ! Jika kita perhatikan foto di atas, bagaimana ada beberapa orang berjalan santai di tembok ? Ajaib benar ! Apa rahasianya ? Nak tahu ? Silakan lihat foto berikutnya.

Begini penjelasannya .

Ternyata posisi sebenarnya dari “foto ajaib” di atas adalah seperti foto di bawah ini. “Foto ajaib” di atas berasal dari foto di bawah tetapi posisinya diputar 90 darjah searah jarum jam ! Jadi foto ajaib kan ?


Dan ini foto yang sebetulnya