Terkini ►
Foto Ajaib Yang Sah-sah Menipu Mata Kita

Foto Ajaib Yang Sah-sah Menipu Mata Kita



Foto di atas ini adalah foto asli yang menggambarkan keadaan nyata seperti apa adanya ! Jika kita perhatikan foto di atas, bagaimana ada beberapa orang berjalan santai di tembok ? Ajaib benar ! Apa rahasianya ? Nak tahu ? Silakan lihat foto berikutnya.

Begini penjelasannya .

Ternyata posisi sebenarnya dari “foto ajaib” di atas adalah seperti foto di bawah ini. “Foto ajaib” di atas berasal dari foto di bawah tetapi posisinya diputar 90 darjah searah jarum jam ! Jadi foto ajaib kan ?


Dan ini foto yang sebetulnya

Zalimnya Ayah..Mengapa Saya Dibuang Melalui Tingkap?

Seorang ayah sanggup melempar putrinya yang berumur 2 tahun ke jendela, tetapi nyawa sang putri berhasil diselamatkan oleh seorang tentara.







Apa sudah jadi sama ini bapak??

Misi Menyelamat Penuh Dramatik Putera William

Pewaris takhta nombor dua Kerajaan Inggris, Putera William bergabung dalam misi pencarian dan penyelamatan (SAR), Minggu 28 November 2011 dini hari. Untuk mencari lapan kru berasal dari Rusia yang hilang dalam musibah tenggelamnya sebuah kapal kargo di Laut Irlandia.

Dalam pencarian tersebut, satu orang awak kapal ditemukan tewas. Dua lainnya berhasil dibawa ke tempat yang aman dengan menggunakan helikopter Sea King milik Royal Air Force (RAF) -- di mana William menjadi pilotnya.

William dan kumpulannya menerjang badai ganas untuk menyelamatkan dua awak kapal tersebut. Helikopter terbang dalam kegelapan malam dan terpaan angin sekuat 70mph -- sesegera mungkin setelah sinyal darurat diterima. Kala itu, William sedang bekerja, menjalankan shift jam 9 malam hingga jam 9 pagi di pangkalan RAF Valley di Anglesey.


"Ada lapan orang dalam kapal, semua orang Rusia," kata penjaga pantai, Ray Carson kepada BBC. Kapal sepanjang 81 meter, Swanland, mengirimkan signal darurat pada dini hari setelah dihantam gelombang besar yang memecahkan lambungnya.

Carson menambahkan, dua orang yang selamat telah dibawa ke hospit. "Saalya pikir mereka baik-baik saja. Mereka hanya trauma," katanya. Mengkonfirmasi partisipasi William dalam misi tersebut, Kementerian Pertahanan Inggris mengatakan, "Duke of Cambridge menjadi pilot sebuah pesawat yang terlibat dalam misi pencarian. Kini ia telah kembali ke pangkalan," .

Itu adalah penyelamatan kedua putera william. Sebelumnya ia menerbangkan seorang wanita yang menderita hipotermia ke rumah sakit setelah mangsa tertelan air saat berenang di Trearddur Bay.
Ya Allah Jangan Ditarik Rahmat MU..

Ya Allah Jangan Ditarik Rahmat MU..

Posisi Liar Keluarga Diraja Inggeris Setelah Royal Wedding (Foto)


Semua tak akan menyangka betapa liar pesta yang dilakukan di istana Buckingham selepas pesta perkahwinan yang ditonton kira-kira setengah penduduk bumi ...
Dalam foto ini akan kita saksikan sisi lain dari kehidupan diraja yang sangat formal berubah dan membaur dalam sebuah perayaan yang tentu saja dilakukan tertutup hanya untuk kalangan bangsawan saja ... Ada gambar Ratu Elizabeth II berdansa dengan Elton John, Putera yang dengan bangga mempertontonkan ke'nudist-annya, keluarga diraja bersama para selebriti termasuk Lady gaga menari-nari sepanjang malam.




Lady Gaga tidak hadir


Apa yang ditunjukkan William ???



The dark side of the Prince

On the bed of the Prince

Asyiknya sang Ratu dan John

Kate ...???


Foto - foto ini diambil oleh seorang Paparazi yang identitinya dirahsiakan.
15 Fakta Unik tentang Nabi Muhammad saw

15 Fakta Unik tentang Nabi Muhammad saw

Selamat pagi semua..dan Assalamualaikum..

Sejarah kehidupan beliau penuh dengan hikmah, teladan, juga keunikan. Berikut ini 15 fakta unik tentang laku hidup dan kehidupan beliau.

1. Nabi SAW tidak melepaskan tangannya saat berjabat sebelum mitranya melepaskan terlebih dahulu.

2. Nabi SAW tidak pernah mengulurkan kaki di hadapan sahabat-sahabatnya.

3. Nabi SAW menoleh dengan seluruh badannya, menunjuk dengan seluruh jarinya.

4. Nabi SAW kalau berbicara sesekali menggigit bibir tanda berpikir, menepuk telapak kiri dengan jari telunjuk.

5. Cetusan yang paling buruk dalam percakapan Nabi SAW; "Apa yang terjadi pada orang itu? Semoga dahinya berlumur lumpur."

6. Harta Nabi SAW yang paling mewah adalah sepasang alas kaki berwarna kuning, hadiah dari Negus, penguasa Abissinia.

7. Nabi SAW tinggal di pondok kecil beratap jerami yang kamar-kamarnya dipisahkan oleh batang-batang pohon yang direkat dengan lumpur bercampur kapur.

8. Nabi SAW sendiri yang menyalakan api, mengepel lantai, memerah susu dan menjahit alas kakinya yang putus.

9.Santapan Nabi SAW yang paling mewah, meski jarang dinikmatinya, adalah madu, susu dan lengan kambing.

10. Nabi SAW gagah berani, namun memiliki senyum yang sangat memikat dan malu mempermalukan orang.

11. Nabi SAW menghimpun dalam dirinya 4 tipe manusia secara sempurna, pekerja, pemikir, pengabdi Allah dan seniman.

12. Nabi SAW selalu memilih yang termudah, selama halal, bila berhadapan dengan pilihan.

13. Senyumnya menyejukkan, dilukiskan sebagai butir salju di oase.

14. Beliau tidak pernah sakit gigi. Beliau bersiwak tak kurang 10 kali sehari.

15. Warna kulit beliau putih kemerah-merahan.
Anak kambing berwajah pelik DiGerik

Anak kambing berwajah pelik DiGerik

GERIK – Kelahiran seekor anak kambing berwajah pelik milik seorang penternak, Abd Karim Abd Hamid, 69, pada Isnin lalu, menggemparkan penduduk di kampung Air Suda 2, di sini.

Menantunya, Mohd Halim Mat Wahid, 37 berkata, wajah anak kambing dari spesies boer itu dianggap satu perkara yang luar biasa dan ia telah menarik perhatian orang ramai.

Katanya, Abd Karim telah menternak kambing sejak lebih 20 tahun lalu dan ini merupakan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku.

“Bapa mertua saya adalah seorang pesara tentera dan telah menternak kambing sebaik sahaja dia bersara daripada perkhidmatan dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

“Sebelum ini semua anak kambing di kandang ternakannya dilahirkan dalam keadaan normal dan kejadian pada kali ini memang mengejutkan ramai penduduk,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Mohd Halim, kelahiran anak kambing berkenaan disedari pada jam 8 pagi di kandang kambing bapa mertuanya di Jalan Raya Timur Barat (JRTB) Fasa 2, Gerik-Kupang.

Walau bagaimanapun, kata Mohd Halim, anak kambing itu telah mati selepas beberapa saat dilahirkan dan telah dikebumikan di belakang rumah bapa mertuanya.

Katanya, kebanyakan penduduk yang berkesempatan datang dan melihat sendiri anak kambing itu mengatakan wajah peliknya agak menakutkan.

“Anak kambing itu dilahirkan oleh seekor ibu kambing yang berusia tiga tahun, dan kami tidak tahu kenapa wajahnya pelik kerana anak kambing yang lahir sebelumnya dilahirkan dalam keadaan normal.

“Faktor pemakanan tidak mungkin menjadi punca kerana ibu kambing itu diberi makan sama seperti kambing ternakan lain,” katanya.

Bila dunia Dijajah Oleh Wanita,Jadi Beginilah Agaknya...Hikhikhik

Bagaimana jadinya dunia jika wanita yg mengawalnya???











hikhikhik...malu akak tau..(sambil tersipu-sipu)



p/s oleh krn hari ni demam..rasa amat tidak selesa...
makan ubat and tidur...

Berada diPantai...Macam-macam Boleh Berlaku














Melihat foto kat atas...pikiran akak kosong sekejap..

Untuk Apa Lahirkan Anak Kalau Sekadar Mahu Direbus...

Setiap orang tua pasti menyayangi dan mengasihi anaknya karena anak adalah titipan tuhan yang harus dijaga dan anak juga merupakan penerus keturunan kita

Kejadian ini berlaku di NEPAL seorang ibu ini malah memotong-motong kemudian merebus anaknya dan tentunya dijadikan santapan, ini beberapa poto dari kekejeman seorang ibu di Nepal...



Mak dia ni sakit jiwa agaknya...haishh
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Terbaru