Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2011

Peta Terberat Didunia-Model Kota Manhattan yang Dibuat dari Marmar-Unik sungguh

Imej
Ini adalah sebuah model skala dari kota Manhattan yang dipahat dengan tangan dari lempengan marmer dengan berat dua setengah tan, dan merupakan peta terberat di dunia.

Imej ringkas ini diukir oleh seniman Jepun Yutaka Sone, dan membuat tetamu di galeri seni New York City terpesona.
Peta ini dipamerkan di galeri David Zwirner di New York, di mana Sone menggunakan reproduksi fotografi, imej dari Google Earth, dan beberapa perjalanan dengan helikopter untuk merender Manhattan yang terkenal dengan Central Park, dan bangunan pencakar langitnya.



Yutaka Sone dilahirkan pada tahun 1965 di Shizuoka, Jepun. Ia belajar arsitektur di Universiti Geijutsu Tokyo.

Sumber: dailymail

Malam Jumaat ni...Lemah semangat janganlah baca

Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.
Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu…

” Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak”, terkeluar dari mulutny…

Abu mayat dijadikan batu permata

Imej
GAMBAR ini menunjukkan berlian-berlian yang dihasilkan daripada abu.

CHUR – Sebuah syarikat di bandar Graubuenden, timur Switzerland, Algordanza menawarkan perkhidmatan menukar abu termasuk abu mayat kepada batu permata yang berharga.

Proses membuat permata itu bermula dengan mengasingkan potasium dan kalsium yang merangkumi 85 peratus daripada abu mayat.

Bahan itu kemudiannya diletakkan di bawah tekanan tinggi dan suhu sehingga 1,700 darjah celsius sehingga ia termampat menjadi grafit atau satu bentuk karbon lembut.

Selepas proses itu, tekanan dan haba yang lebih tinggi dikenakan terhadap grafit itu sehingga ia bertukar menjadi berlian yang merupakan karbon yang paling keras.

Kesemua proses membuat permata itu mengambil masa enam hingga lapan minggu, berbeza dengan berlian semula jadi yang memerlukan beribu-ribu tahun untuk terbentuk.

Selepas proses itu selesai, berlian tersebut perlu digilap dan dipotong mengikut bentuk yang dikehendaki oleh pelanggan yang kerap menjadikan permata s…

Bayi Ini Lahir Setelah Ibunya Meniggal -Hatiku Tersentuh...

Imej
Seorang Ibu Melahirkan Setelah 2 Hari Meninggal Dunia
Kejadian luar biasa menggegarkan dunia perubatan. Seorang ibu yang dipastikan telah meninggal dunia, ternyata masih bisa melahirkan bayi mungil dengan sempurna. Berita ini mendadak tersiar ke mana-mana dan menjadi bahan perbincangan perubatan.

Mahmoud Soliman sebagai suami yang berumur 29 tahun tak pernah membayangkan bisa menghadapi kesedihan dan kebahagiaan menjadi satu. Isteri yang dicintainya Jayne Soliman 41 tahun, pergi untuk selamanya. Dan sebagai gantinya, ia mendapatkan seorang bayi perempuan cantik yang dilahirkan dari rahim isterinya.

Yang mengharukan, Aya Jayne demikian nama bayi tersebut, dilahirkan dua hari selepas Jayne dinyatakan meninggal akibat otaknya tidak boleh berfungsi lagi. Berkat bantuan perubatan, Aya boleh dilahirkan dengan selamat.

Sebenarnya kehamilan Jayne tidak bermasalah. Namun di usia kehamilannya yang mencapai 25 minggu, tiba-tiba ia pengsan setelah mengeluh sakit kepala. Segera saja Mahmoud melari…

Diketuk Hantu di bilik gantung!!

Imej
Jurugambar bebas dan pensyarah fotografi UiTM Shah Alam, Khairul Azril Ismail, sanggup bermalam selama empat bulan di sel Penjara Pudu untuk merakam apa yang ada di dalamnya. Cubaannya? Kepala beliau tiba-tiba terasa diketuk ketika di bilik gantung, mendengar suara melolong dan kaki bagaikan dipeluk sesuatu semasa memasuki bilik mayat.

PENJARA Pudu yang kini telah dirobohkan telah menyaksikan pelbagai peristiwa sepanjang 113 tahun kewujudannya.

"SETIAP kali keluar dari penjara ini, orang akan menyangka saya baru dibebaskan. Ada setengahnya akan menyedari saya ke situ untuk tujuan lain setelah melihat tripod yang saya kelek bersama," ujar Khairul Azril Ismail, 30, yang pada mulanya menjadikan portfolio ini sebagai tesis bertajuk Pudu Jail's Graffity untuk memperoleh sarjana muda dalam Seni Halus dan Percetakan di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam.

Kini hasil kerjanya itu telahpun dipamerkan di Galeri Wei Ling sebagai Live Animals Inside!

Berbekalkan kamera filem …

Masih Ingatkah Kisah Elisabeth Yang dikurung selama 24 tahun?

Imej
Elisabeth semasa remaja (gambar kecil) dan pemandangan penjara ST. Poelten, Austria di mana bapanya, Josef dipenjarakan.

LONDON - Mangsa sumbang muhrim lebih dua dekad, Elisabeth Fritzl mendedahkan bagaimana bapanya berjaya mengurungnya di dalam bilik bawah tanah rumah mereka di Amstetten, Austria selama 24 tahun.

Wanita yang kini berumur 45 tahun itu menyatakan bapanya, Josef Fritzl pada mulanya meminta pertolongannya untuk mengangkat pintu.

Bagaimanapun, dia ditolak oleh bapanya ke dalam bilik bawah tanah sebelum mengurungnya.

Elisabeth masih mengingati tarikh kejadian yang berlaku itu adalah pada 28 Ogos 1984.

“Dia (bapa) memberitahu saya bahawa saya mungkin dapat membantunya membawa pintu di ruang bawah tanah.

“Ketika saya berada di ruang bawah tanah itu, dia menolak saya ke dalam bilik, mengikat saya dan memastikan saya tidak membuat bising,” katanya.

Ketika kejadian, Elisabeth berumur 18 tahun dan bapanya membiarkan tangannya terikat agar dia tidak bergerak lebih dari dua meter…

Kerana nak Cari Calon Laki,sanggup ke Amerika

Imej
Feng Luoyu, Wanita Pemburu Suami Dari China ke AS
Feng Luoyu, 27, tak patah semangat dalam pencarian cinta sejati dalam hidupnya. Setelah menjadi bahan tertawaan di Shanghai demi berburu pria idamannya bakal suami, Louyu kini membawa harapan yang sama di New York, Amerika Serikat.

Setelah didepak dari negara asalnya, China, Luoyu kini bekerja sebagai terapis manikur di sebuah salon di Brooklyn. Wanita muda ini terkenal di saat menyebar selebaran karakter pria yang bisa menjadi pasangannya di Shanghai dua tahun lalu.

Kala itu, lewat iklan dan selebaran, dia mencari pria idamannya dengan berbagai kriteria khusus. Salah satunya, si pria harus lulus dari salah satu universitas terkemuka jurusan ekonomi atau yang setara dengan itu. Tinggi pria harus berkisar 175-183 cm bertolak belakang dengan tingginya yang hanya mencapai 137 cm.
Selain itu, si pria juga haruslah penduduk asli pesisir China timur. Persyaratan lainnya, si pria tidak boleh mempunyai anak sebelumnya dan tidak boleh mempunya…

Akhirnya Trompet Malaikat Israfil Berjaya Ditemui?

Imej
Ilmuwan Temukan Terompet Malaikat Israfil?

Dengan sebuah peralatan canggih, ilmuwan membuat kesimpulan yang mencengangkan mengenai alam semesta. Benarkah mereka juga menemukan sangkakala Malaikat Israfil?
Temuan itu dicapai sekitar beberapa tahun lalu, dalam sebuah observasi yang dipimpin oleh Profesor Frank Steiner dari Universitas Ulm, Jerman. Mereka hendak mencari tahu, seperti apa sebenarnya bentuk alam semesta ini.

Maka digunakanlah sebuah alat canggih milik Badan Antariksa AS (NASA), Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP). Hasilnya menunjukkan, alam semesta ini ternyata berbentuk seperti sebuah terompet raksasa.

Di ujung bagian belakang ‘terompet’ alam semesta ini dinyatakan tak bisa diamati (unobservable). Di bagian depan, ada bumi dan seluruh sistem tata surya yang bisa diamati. Hal ini dikatakan ada hubungannya dengan sebuah hadits panjang Islam di kitab Tanbihul Ghofilin.
Jilid pertama kitab itu menyebutkan hadits dari Abu Hurairah, yang menyatakan sangkakala Mal…

Micheal Jackson Mati......Matanya Terbukak

Imej
Mati dengan mata terbuka
PIHAK pendakwa raya mendedahkan gambar mayat Michael Jackson dalam sesi perbicaraan di Mahkamah Tinggi Los Angeles kelmarin. - AFP

LOS ANGELES - Hujah pembukaan bermula kelmarin di sebuah mahkamah di sini dalam perbicaraan ke atas seorang doktor yang dituduh membunuh Raja Pop, Michael Jackson.

Seorang pendakwa raya menyatakan kepada juri bahawa penyanyi itu menyalahletakkan keyakinan terhadap doktor itu, Conrad Murray yang menyebabkan kematiannya.

Dalam bilik Mahkamah Tinggi Los Angeles, satu gambar mayat penyanyi itu di atas katil sebuah hospital didedahkan.

Satu audio rakaman penyanyi itu yang kelihatan seperti sudah diberi ubat yang kuat dua bulan sebelum kematiannya juga didedahkan.

Video rakaman Jackson melakukan latihan persembahan The Way You Make Me Feel sebelum kematiannya juga disiarkan.

Timbalan Peguam Daerah, David Walgren menyatakan kepada juri bahawa dia akan memperincikan apa yang berlaku pada beberapa jam terakhir kehidupan penyanyi tersebut, da…

Fenomena Mayat Tersenyum

Imej
Penyelidikan Terhadap Mayat Tersenyum

Selama ribuan tahun para ilmuwan masih diselimuti misteri soal bagaimana mayat-mayat kuno di Kepulauan Sardinia rata-rata dalam kondisi wajah tersenyum. Sebagaimana diberitakan National Geographic, Kamis (4/6) kini setelah 2.800 tahun berlalu, mereka berhasil mengungkap bahwa ada bahan tanaman yang mampu membuat orang bisa tersenyum menjelang ajalnya. Tanaman ini diduga dapat membuat tampilan wajah si mayat seperti tersenyum.

Sebelumnya, penulis abad ke-8 SM Homer pernah menyebutkan istilah kata Senyuman Sardonik yang diambil dari akar kata Sardinia dalam sejumlah tulisannya merujuk pembunuhan ritual di pulau itu yang berakhir dengan wajah tersenyum.

Menurut studi terkini, orang-orang tua di masa lalu yang diduga sudah tidak bertahan hidup lagi dan mereka yang terlibat dalam kasus kriminal dicekoki dengan herba sardonik dan lantas dibunuh dengan cara dijatuhkan dari bukit tinggi atau dipukuli hingga mati.

Selama berabad-abad identitas herba terseb…

Demi cinta,mayat isteri dijadikan meja???!!!

Imej
Jeff Green,32tahun, seorang rakyat Amerkia yang tinggal di Arizona.Isetri jeff meninggal dan membuatnya  sangat menderita, untuk mengatasi penderitaannya, Jeff melalkukan sesuatu yang diluar kebiasaan.


Lucy, demikian nama isterinya mengidap penyakit jantung yang membuatnya meninggal di usia 29 tahun telah meninggalkan. kalimat terakhirnya buat sisuami " kita akan bertemu di surga" namun kalimat ini tidak cukup meyakinkan Jeff disaat2 akhir pengebumian.


Dia tidak membiarkan Lucy pergi begitu saja, atas keizinan pemerintah, Jeff di perbolehkan membawa mayat isterinya kerumah, kerana Lucy semasa hidupnya seorang yang ceria, membuatkan Jeff berfikir pasti isterinya tidak keberatan jika mayatnya diabadikan sebagai meja kopi.


Jeef lalu menempah meja kaca khusus yang boleh menghentikan proses pembusukan. Harga meja itu US $ 6000.!!
Macam-macam laa..

Hindari Sihir???....Ini caranya...

Imej
Cara Menangkal Serangan Santet Menurut Hukum FisikaSantet, teluh, sihir atau apapun namanya adalah energi negatif yang mampu merusak kehidupan seseorang, berupa terkena penyakit, kehancuran rumah tangga hingga sampai kematian.

Berbagai penyelidikan pun telah banyak dilakukan ilmuwan terhadap fenomena santet dan sejenisnya. Tentu metode penelitian para ilmuwan agak berbeda dengan agamawan.


Jika para agamawan memakai rujukan dalil-dalil kitab suci (ayat kitabiyah), maka para ilmuwan menggunakan ayat kauniyah (alam semesta) untuk menyelidiki santet ini.

Penyelidikan yang menggunakan ayat kauniyah tentunya harus memiliki metode yang sifatnya ilmiah, mulai dari mencari kasus-kasus santet, tipe-tipe santet, gejala, akibat dan sebagainya.

Lalu kemudian dilakukan berbagai eksperimen untuk penyembuhannya. Salah satu kesimpulan / pendapat yang mengemuka adalah santet itu sebenarnya adalah energi. Kenapa dalam kasus santet bisa masuk paku, kalajengking, penggorengan, dan lainnya, bisa dijelaskan mel…

Mayat Bayi Ini Benar-benar Aneh

Imej
Jenazah Bayi Yang Sangat Aneh di Thailand Di Thailand, seorang peladang bermimpi , anak kecilnya yang meninggal 3 hari yang lalu, merayu kepadanya hendak dipindahkan di tempat yang lain kerana "penghuni-penghuni" tanah perkuburan sana sering mengacaunya.
Bila peladang itu terbangun pada esok hari itu, dia menggali pusara anaknya dan terkejut melihat jasad anaknya lebat dengan rambut, tangannya yang berkuku dan bergigi. Hingga sekarang, peladang dan isterinya akan kerap mencukur rambut anaknya yang bertumbuh dan memotong kuku-kukunya.
Kini, rumah mereka menjadi perhentian orang ramai untuk mendapat "berkat" daripada roh bayi yang aneh ini.









Apa dah jadi ni??....Kegiatan Pelacuran Untuk Jemaah Haji Di Mekah

Imej
WarkahDaily – Apa sudah jadi, memang dunia sudah ‘tua’. Kota Mekahantara tanah haram yang menjadi tempat tumpuan umat Islam seluruh dunia untuk menunaikan umrah dan haji saban tahun. Kota suci umat Islam itu sentiasa dipenuhi oleh manusia yang menyahut seruan Maha Penciptanya, Allah Rabbu Al-Jalil.
Namun, ada manusia kotor yang sanggup mengotori kota suci umat Islam itu dengan kegiatan tidak bermoral demi sedikit keuntungan dunia yang sementara.
Kelmarin, dilaporkan sebuah media Arab, satu kegiatan pelacuran yang cuba ditawarkan 11 warga asing di Distrik, Al-Khansa, Mekah ketika tiba musim haji dan umrah.
Suruhanjaya Siasatan dan Pendakwaan (PIC) Arab Saudi menyoal siasat 11 warga asing berkenaan kerana disyaki menjalani perniagaan pelacuran di sebuah rumah untuk jemaah haji dan umrah di daerah Al-Khansa.

Jual beli Hantu

Imej
Dua botol kecil yang katanya berisi hantu hasil tangkapan dari sebuah rumah di wilayah Christchurch, Selandia Baru, dijual melalui sebuah situs lelang. Saat ini, kedua botol berisi hantu tersebut telah ditawar hingga 200 poundsterling atau setara dengan Rp 2,8 juta. Pelelangan itu dilakukan di situswww.trademe.co.nz dengan judul "Penangkapan Dua Hantu", demikian rilis Telegraph .

Salah satu dari hantu diyakini bernama Les Graham. Ia meninggal di rumah tersebut pada tahun 1920-an. Pengusir hantu

mengatakan bahwa hantu itu selalu menunjukkan dirinya dan menakut-nakuti orang lain. Walaupun demikian, hantu Les tidak memiliki kekuatan yang besar.

Hantu yang satu lagi muncul ketika sang penjual dan seorang teman bermain Oujia Board (sejenis permainan untuk berkomunikasi dengan hantu). "Kami meyakini hantu itu berwujud anak perempuan yang suka memindahkan barang dan suka menghidupkan atau mematikan listrik," kata sang penjual. Pengusir hantu mengatakan bahwa hantu yang ke…

Bila Manusia mula bertanduk

Imej
TANDUK sering dikaitkan dengan haiwan yang meragut rumput seperti kambing dan rusa. Namun begitu, hanya haiwan jantan yang memiliki tanduk. Bagaimanapun, seorang wanita China telah ditumbuhi sebatang tanduk menyerupai tanduk kambing di tepi kiri kepalanya. Tanduk wanita berusia 101 tahun dari Kampung Linlou, Wilayah Henan itu, Zhang Ruifang, bermula sebagai benjolan kecil di dahinya dua tahun lalu. Tanduk itu sudah tumbuh sehingga enam sentimeter panjang. "Tanduk ini bermula daripada sebuah bentuk yang tebal, kulit kasar di tepi kiri dahinya. Kami tidak perasan mengenainya pada awalnya, tapi kemudian ia terus tumbuh. "Sekarang ada sesuatu yang tumbuh di sisi kanan dahinya. Ia mungkin satu lagi tanduk yang lain," kata anak bongsunya, Zhang Guozheng, 60. Tanduk itu menyebabkan sakit pada kepalanya. Wanita bertanduk itu memiliki tujuh orang anak, enam lelaki dan perempuan dengan anak paling tua berusia 82 tahun. Tinggal di daerah pedalaman dan hidup terlalu miskin untuk membayar…

Demi Awet Muda,Sanggup Mandi Darah

Imej
Ada-ada saja kelakuan, Elizabeth Bathory. .  Wanita Terkejam Sepanjang Sejarah ..  Mandi Darah Perawan Untuk Awet Muda ..  Ngeri!! .. Sadis!! Sepanjang sejarah umat manusia tercatat nama elizabeth bathory, yaitu seorang pembunuh berantai yang memecahkan rekod pembunuhan sepanjang sejarah iaitu 650 kes pembunuhan, elizabeth bathory ini juga merupakan wanita yang mengikuti aliran setan, yangpercaya bahawa dengan mandi darah perawan akan boleh membuat awet muda .. ingin tahu lebih lanjut kisah tetang Elizabeth Bathory - Wanita Terkejam sepanjang sejarah?? Kakek buyut Elizabeth Bathory adalah Prince Stephen Bathory yang merupakan salah satu Ksatriayang memimpin pasukan Vlad Dracul ketika dia merebut kembali kekuasaan di Walachia seabad sebelumnya. Ibu bapa Elizabeth, Georges dan Anna adalah bangsawan kaya raya dan merupakan salah satu keluarga ningrat paling kaya di Hungaria saat itu. Keluarga besarnya juga terdiri dari orang2 terpandang. Salah satu sepupunya adalah perdana menteri di Hungaria…